شهرهای زلزله زده کرمانشاه به وضعیت عادی بازگشتند

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: وضعیت شهرهای زلزله زده استان کرمانشاه به حالت عادی بازگشته است.

به گزارش ایمنا، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» امروز- دوشنبه- در حاشیه همایش فرماندهان نزاجا که در ستاد کل این نیرو برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش از زمانی که متوجه وقوع زلزله شد سه تیپ را وارد منطقه کرد.

وی با بیان این که این سه تیپ اکنون در منطقه مستقر هستند و امنیت شهرها برقرار است، خاطرنشان کرد: تا این لحظه آمادگی کامل داریم که هوانیروز و بیمارستان های صحرایی را وارد منطقه کنیم.

فرمانده نزاجا تاکید کرد: اکنون هیچ مشکلی وجود ندارد و شهرهای زلزله زده به وضعیت عادی خود بازگشته اند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه شب شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه ۳۱ ثانیه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصرشیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب و ۱۲۷ کیلومتری کرمانشاه رخ داده است.

این زلزله به حدی شدید بود در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و هم اکنون اکثر مردم در معابر عمومی و پارک‌ها به سر می برند. بهمن روشنی معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، آخرین آمار مصدومان زلزله شب گذشته را ۷۲۹تن اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۷ نفر به مراکز درمانی مرکز استان اعزام شدند.

منبع:ایرنا

کد خبر 359648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.