پنج هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت بیش از پنج هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور گفت: نزدیک به دو هزار شرکت‌ دانش بنیان در کنار دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور غلامی در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی حرکت با بیان اینکه این جشنواره از ۱۲ سال گذشته به صورت مستمر برگزار شده است، اظهار کرد: این اقدام حرکت بسیار خوبی است که روز به روز کامل‌تر می‌شود و حلقه اتصال ایده‌های نو، حرکت‌های فکری و اندیشه‌های پویا با صنعت و اشتغال است که در همه جای کشور نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: معمولا شروع هر حرکت خوبی از یک جرقه فکری، جمعی محدود و محیطی کوچک آغاز می‌شود که اگر مسیر به درستی انتخاب شود و ادامه کار به نحو مطلوب صورت گیرد به اثرات بزرگتر منتج می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فنتاوری با اشاره به اینکه سال‌های گذشته  در هفته پژوهش قراردادهای بسیار خوبی با بخش صنعت و بخش‌های خصوصی بسته شد، تصریح کرد: برگزاری جشنواره حرکت و جریان‌های اتفاق افتاده در طی چند سال اخیر پایان کار نیست بلکه پله و شروع مهم برای اتصال دانش و علم به جامعه و رفع نیازهای کشور است.

وی با اشاره به فعال بودن بیش از پنج هزار شرکت دانش‌بنیان گفت: نزدیک به دو هزار  شرکت‌ دانش بنیان در کنار دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی شکل گرفته است.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: قابل تأمل است که دانشگاه‌های بزرگ دنیا سابقه‌ای نزدیک به نیم قرن در تشکیل شرکت‌های دانش بنیان دارند اما دانشگاه‌های ایران حدود ۲۰ سال است که این رویکرد را پیش گرفته اما در همین مدت زمان کوتاه نیز آثار و نتایج قابل توجهی داشته است.

غلامی با بیان اینکه تولید دانش و شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط با بخش‌های صنعتی طی چند سال اخیر صورت گرفته است،‌ اضافه کرد: شرایط اقتصادی کنونی رویکردها را تغییر می‌دهد اما با وجود این مشکلات توجه و استقبال از فناوری‌ها و پژوهش‌های علمی قطعاً افزایش می‌یابد.

وزیرعلوم خاطر نشان کرد: هفته پژوهش فرصتی برای دانشجویانی است که فکر و اندیشه فعال دارند. در شرایط کنونی دانشجویان می‌توانند مسائل و مشکلات کشور را حل کنند و قطعاً باید این مهم را در برنامه‌های خود قرار دهند.

غلامی با اشاره به ویژگی‌های یازدهمین جشنواره ملی حرکت تصریح کرد: اقبال و حضور تعداد زیادی از انجمن‌های علمی به شکل اتحادیه‌های کشوری، حضور دانشجویان خارجی به عنوان میهمان و شرکت کننده در این جشنواره نشان می‌دهد برخلاف تمام تبلیغاتی منفی که علیه ایران می‌شود بازهم دانشجویان خارجی ایران را محلی مطمئن و امن دانسته و در این جشنواره حضور پیدا کردند.

وی گفت: بسیاری از افرادی که در حوزه علم و فناوری موفق هستند، از یک کار کوچک با تعداد محدودی افراد و در فضای کوچک فعالیت خود را شروع کرده اند. اراده و امیدواری افراد است که آن‌ها را موفق می‌کند تا اسم خود را در دنیا باقی گذارند و به جامعه بشری خدمت کنند.

کد خبر 359645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.