افزایش ۸۶ درصدی میزان بارش‌ها در شهرضا

شهرضا - رییس اداره هواشناسی شهرضا گفت: میزان بارندگی در سال زراعی جاری در مقایسه با میانگین بلندمدت در همین زمان، ۸۶ درصد افزایش داشته است.

ستار سبزه‌علی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار بارشی در این شهرستان، تصریح کرد: مجموع بارش‌های انجام شده از عصر روز جمعه تا پایان روز گذشته(یکشنبه)، ۲۳.۶ میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه مجموع بارش‌های پاییزی در سال زراعی جاری در شهرستان ۳۵.۱ میلی‌متر است، اظهار کرد: این مقدار در مدت مشابه در سال گذشته، صفر بوده است.

رییس اداره هواشناسی شهرضا اضافه کرد: بیشینه و کمینه دما در این مدت به ترتیب ۱۰ و چهار درجه بالای صفر بوده و دستگاه‌های سنجش سرعت وزش باد نیز، حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده‌اند.

سبزه‌علی یادآور شد: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی وضعیت جوی منطقه تا حدود دو هفته دیگر بارندگی در شهرستان اتفاق نمی‌افتد، البته سامانه ناپایدار دیگری از روز جمعه، نهم آذرماه از سمت شمال غربی وضعیت جوی منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما فعالیت آن چشمگیر نیست.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌های سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه در بلندمدت ۸۶ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: این مسئله به معنای پایان دوران خشکسالی و جبران کمبودهای بارشی نیست.

رییس اداره هواشناسی شهرضا ادامه داد: میزان بارش‌ها در شهرستان در سال زراعی گذشته در مقایسه با میانگین بلندمدت ۵۰ درصد کاهش داشت، بنابراین لازم است چندین سال متوالی بارندگی‌های قابل توجهی در شهرستان صورت گیرد تا مشکل کم‌آبی برطرف شود و تا آن زمان، باید اجرای تدابیری که برای صرفه‌جویی در مصرف آب اندیشیده شده، ادامه داشته باشد.

به گزارش ایمنا، آسمان شهرضا در حال حاضر صاف، کمی تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد ملایم و دمای هوا ۱۰ درجه بالای صفر است.

کد خبر 359638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.