نویسندگان باغبهادرانی از امتیازات ویژه برخوردار می‌شوند

لنجان-شهردار باغبادران گفت: مدیریت شهری تعدادی از کتب نویسنده‌هایی که در بخش باغبهادران فعالیت داشته و تا سال آینده موفق به انتشار نوشته‌های خود در قالب کتاب شوند را خریداری کرده و در قالب پک‌های فرهنگی توزیع می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اردشیر محمدی در همایش تجلیل از فعالان عرصه کتاب شهر باغبادران با بیان اینکه توسعه فرهنگی جوامع مختلف در گرو اهمیت دادن به کتاب و افزایش نرخ سرانه کتابخوانی است، اظهار کرد: امروزه آمارها از وضعیت نامناسب سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور حکایت دارد درحالی که اگر فرهنگ مطالعه تقویت شود بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در جامعه از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه رشد فضای مجازی رقیبی برای عدم توجه مردم به ویژه نسل جوان به کتاب و کتابخوانی شده است، افزود: متاسفانه با گسترش چشمگیر فناوری‌های نوین هر روز شاهد کاهش سرانه مطالعاتی کتاب خصوصا در میان کودکان، نوجوانان و جوانان هستیم.

شهردار باغبادران تصریح کرد: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی شهرداری باغبادران با برگزای همایش تجلیل از فعالان عرصه کتاب در این شهر تلاش کرد تا با معرفی مشاهیر شهر و همچنین نویسندگان جوانان به سمتی گام بردارد که کتاب سهم قابل قبولی را در سبد کالای مصرفی خانواده‌های این شهر پیدا کند.

وی با بیان اینکه با ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم، بینش و آگاهی عمومی افزایش یافته و جامعه به سمت تعالی و پیشرفت پیش می‌رود، ادامه داد: روش‌های مختلفی از جمله برگزاری مسابقه کتابخوانی، توزیع کتب نویسندگان و مولفان شهر، برگزاری نشست‌های کتابخوان و... برای ترویج فرهنگ مطالعه وجود دارد که می‌تواند انگیزه افراد محتلف جامعه از جمله نسل جوان را برای مطالعه افزایش دهد.

محمدی با بیان اینکه تا زمانی که کتابخوانی در جامعه ترویج نشود فرهنگ جامعه نیز اعتلای چندانی پیدا نخواهد کرد، اضافه کرد: مدیریت شهری باغبادران بر این باور است که می‌تواند در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی گام‌های موثری را بردارد از این رو تعدادی از کتب نویسنده‌هایی که در بخش باغبهادران فعالیت داشته و تا سال آینده موفق به انتشار نوشته‌های خود در قالب کتاب شوند را خریداری کرده و در قالب پک‌های فرهنگی توزیع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کتاب تنها عاملی است که انسان را از جهل نجات می‌دهد، عنوان کرد: یکی از نکات مهم در نهضت مطالعه معرفی کتب مفید به آحاد مردم بوده و اگر این کار به خوبی انجام شود، می‌توانیم مخاطبان خوبی را به این امر جذب کنیم، البته امروزه کتاب‌های موجود در سطح جهان صرفاً به‌صورت فیزیکی نبوده بلکه کتاب‌های الکترونیکی نیز توسعه یافته است و امیدوارم بتوانیم از هر دو حوزه به درستی بهره‌مند شویم

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی  باید امکانات خود را در اختیار تمامی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی بگذارند تا علاقه‌مندان با کمترین هزینه انواع کتاب های مورد نیاز را مطالعه و از فضاهای موجود به منظور مطالعه و تحقیق بهره‌مند شوند.

کد خبر 359625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.