شما دبیر کل اتحادیه عرب هستید نه مبلّغ سیاست‌ کشورهایی خاص!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: روابط ایران با اکثر کشورهای منطقه و همسایگان معقول، متعادل، مبتنی بر همکاری، گفت‌وگو و احترام است.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفتر دیپلماسی و ارتباطات رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی عصر یکشنبه در واکنش به اظهارات اخیر دبیر کل اتحادیه عرب درباره ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با اکثریت کشورهای منطقه و همسایگان خود از روابط متعادل و معقولی مبتنی بر همکاری، گفت‌وگو، منافع مشترک و احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر با نگاهی به حق همسایگی، مصالح، ثبات و امنیت منطقه برخوردار بوده و این یک سیاست درازمدت و اصولی بوده و خواهد بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مواقع نیاز، ضرورت و درخواست، بیش از همیشه در کنار کشورهای منطقه و در تعاملی سازنده با دولت‌ها و ملت‌های آنها بوده است.

قاسمی خطاب به «احمد ابوالغیط» اظهار کرد: بهتر آن می‌دانیم که شما تحت تاثیر معدود کشورهای منطقه، از هرگونه اظهار نظر تفرقه‌افکنانه پرهیز کنید و به خاطر آورید شما دبیر کل اتحادیه عرب و نه مبلّغ سیاست‌های کشورهایی خاص با رفتار و منش‌های ناسازگار با سرنوشت و مصالح کشورهای عربی و مسلمان این منطقه حساس از جهان هستید.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان افزود: البته از نظر ما مخاطب اصلی و واقعی اظهارات آقای ابوالغیط کشورهایی باید باشند که سالانه میلیاردها دلار از ثروت ملت‌هایشان را برای خرید امنیت از کشورهای فرامنطقه‌ای صرف می‌کنند و تنها چیزی که به دست می آورند توهین و نگرانی فزاینده از آینده خود است که البته ما به عنوان یک کشور همسایه و مسلمان از چنین شرایطی عمیقا متاسفیم.

کد خبر 359619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.