هفدهمین جلسه شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود؛ امیدوارکننده اما بی‌ثمر!

هفدهمین جلسه شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود در طول دوره آن جلسه امیدوار کننده بود اما در عمل و نتیجه بی‌ثمر ماند به طوری که اعتراضات کشاورزان اصفهان همچنان ادامه دارد. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، حدود دو ماه از اعتراضات کشاورزان اصفهانی برای احقاق حقابه‌هایشان می گذرد اما همچنان مسئولان برای مطالبه کشاورزان اصفهانی اقدامی نکرده اند، حتی هفدهمین جلسه شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود که ۱۲ آبان‌ماه امسال با حضور استاندار وقت، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و نماینده کشاورزان اصفهانی برگزار شد گویا نتیجه ای در بر نداشته و صبر کشاوران به سر آمده است.

پس از گذشت حدود ۲۰ روز از این جلسه، تا کنون مصوبه ای در خصوص تعیین تکلیف حقابه‌ها و مطالبات کشاورزان اعلام نشده، این در حالی است که اعتراضات کشاورزان اصفهان از سر گرفته شده است. 

نماینده صنف کشاورزان استان اصفهان در این باره به خبرنگار ایمنا، گفت: کشاورزان بلاتکلیف هستند و حقابه آنان به حوزه‌های دیگر تخصیص می‌یابد.

اسفندیار امینی افزود: جلسه ۱۲ آبان ماه نتیجه مناسبی در پی نداشت و کشاورزان دوباره اعتراضاتشان را از سر گرفته اند.

وی اضافه کرد: دولت، قوه قضاییه و وزارت نیرو حقابه کشاورزان را نمی دهند، زمین های کشاورزان رها شده است، کشاورزان نیز کار و درآمد ندارد.

امینی گفت: به نظر می رسد که وزارت نیرو مصوبات شورای‌ عالی آب را قبول ندارد و هفدهمین نشست شورای هماهنگی حوضه زاینده رود هم تاثیر و نتیجه ای نداشت با این حال قرار است وزارت نیرو در نیمه دوم دی‌ماه نیز جلسه ای در خصوص مطالبات کشاورزان برگزار کند.

کد خبر 359608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.