ایران برای مردم فرانسه نماد زیبایی‌ها است

معاون امور بین الملل شهردار شهر ایسی له مولینو فرانسه، برای شهر اصفهان و ایسی-له-مولینو آینده‌ای روشن پیش بینی کرد.

به گزارش ایمنا، شهر ایسی-له-مولینو (Issy-les-Moulineaux) در ناحیه ایلدو فرانسه واقع شده است که حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت آن را ارامنه تشکیل می‌دهند. حدود ۲۰ سال بوده است که شهردار ایسی-له-مولینو، آندره سانتینی، به دلیل علاقه زیاد به فرهنگ و کشور ایران درصدد عقد قرارداد خواهرخواندگی با محله جلفای اصفهان بوده است که به تازگی، این خواهرخواندگی بین محله جلفای اصفهان و شهرایسی-له-مولینو برقرار شده است.

الن لوی (Alain Levy)معاون شهردار شهر ایسی-له-مولینو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به علاقه مردم فرانسه به فرهنگ ایرانی اشاره کرد و گفت: از سال ۲۰۱۵ تا کنون هر سال در کشور فرانسه "هفته فرهنگی ایران" برگزار می شود.

لوی همچنین از آشنایی خود با فرهنگ و ادبیات فارسی سخن گفت و در ادامه به آشنایی مردم فرانسه با قدمت و تاریخ ایران زمین اشاره کرد. به گفته او، ایران برای مردم فرانسه نماد زیبایی ها است به همین دلیل سیاستمداران فرانسوی در تلاش برای کشف و شناساندن فرهنگ ایرانی به مردم پاریس، ایسی-له-مولینو و تمام فرانسه هستند.

او افزود:"من عاشق شعر فارسی هستم و شاعر مورد علاقه ام عمر خیام است. آثار باستانی و بناهای تاریخی اصفهان مظهری از فرهنگ و هنر شرقی است و مسجد شیخ لطف‌الله برای من تجلی تمام زیبایی‌هاست. در شهر ما از حیث معماری در ساختار شهر و پارک­ ها، از فرهنگ و معماری شهر اصفهان بسیار الگو گرفته شده است."

 الن لوی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود روابط بین ایران و فرانسه در آینده خاطر نشان کرد که در سال ۲۰۱۹  هیئتی فرانسوی به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ ایرانی به اصفهان و دیگر شهرهای تاریخی ایران سفر خواهند کرد.

او همچنین افزود: در شهر ایسی-له-مولینو شرکت‌های مهمی وجود دارند که در صورت فراهم شدن شرایط، مایل به ادامه همکاری با ایران هستند.

به گفته لوی، استحکام روابط بین ایران و فرانسه می‌تواند منجر به توسعه فرهنگ شهری و همچنین تبادل دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها و نیز کارمندان در شرکت‌ها شود.

معاون شهردار لیس-له-مولینو بر لزوم گسترش روابط و ایجاد آینده ای روشن در روابط اقتصادی بین کشور فرانسه و ایران تاکید کرد.

کد خبر 359605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    1 0
    خیلی ممنون از اطلاع رسانی تان.