ضرورت ارتقای کیفیت و کمیت آموزش‌های بعد از ازدواج

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: براساس سیاست های کلان نظام سلامت و سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، وزارت بهداشت، متولی آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج است.

به گزارش ایمنا،  سید حامد برکاتی در حاشیه اجلاس معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی درخصوص آموزش های حین ازدواج، با بیان این مطلب، افزود: آموزش های جنسی صرفا به دوران بعد از ازدواج اختصاص خواهد داشت، چرا که آموزش های جنسی قبل از ازدواج خلاف عرف، شرع و اجتماع و رفتار سلامت است و اگر آموزش داده شود به نوعی ترویج این رفتار است و به همین دلیل باید آموزش های جنسی بعد از ازدواج صورت گیرد.      

 وی با بیان اینکه آموزش احکام دوره آموزش جنسی بعد از ازدواج توسط سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: آموزش های حقوقی ازدواج با قضات و وکلای مورد تایید قوه قضاییه است و در بحث آموزش های روانشناسی، سازمان نظام روانشناسی و سازمان بهزیستی همکاری می کنند و مدیریت این آموزش ها بر عهده وزارت بهداشت خواهد بود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ناکافی بودن آموزش های بعد از ازدواج و درخواست ایشان برای ارتقای کیفیت و کمیت این آموزش ها گفت: مشاوره حین ازدواج در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، البرز و شیراز به صورت استاندارد در حال انجام است. این آموزش ها در گذشته در دانشگاه های علوم پزشکی همدان، گلستان و مشهد ارائه شده بود. همچنین دانشگاههای علوم پزشکی اراک، ساوه، خمین، اصفهان، کاشان و قم به مراکز آموزش های جنسی استاندارد شده بعد از ازدواج اضافه خواهند شد و استان های گیلان و مازندارن نیز در اولویت های بعدی برگزاری کارگاه های آموزشی قرار خواهند گرفت و تا پایان سال نیز، کرمانشاه به دیگر استان ها افزوده خواهد شد.

کد خبر 359602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.