طرح "کلاس بازی" در مدارس اصفهان اجرایی می‌شود

رییس اداره پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در مدارس کلاسی تحت عنوان "کلاس بازی" در نظر گرفته ایم که دانش آموزان کلاس اول تا سوم ابتدایی در این کلاس ها در قالب بازی فعالیت‌های گروهی را تمرین کنند.

نسرین باباپور در گفت‌وگو با خبرگار ایمنا در خصوص اجرایی شدن طرح "کلاس‌های بازی" برای دانش آموزان اول تا سوم ابتدایی اظهار کرد: این طرح در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته اما هنوز شیوه نامه آن به ادارات ارسال نشده است.

وی افزود: در کلاس های بازی، ساعات کلاس‌های دانش آموزان کم یا زیاد نخواهد شد، بلکه مطالب درسی در قالب بازی تدریس خواهد شد تا مفاهیم برای دانش آموزان شیرین و جذابتر شود.

رییس اداره پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه آموزش و پروش استان اصفهان به دنبال اجرایی کردن پایلوت این طرح در مدارسی است که فضای کافی و امکانات بازی را دارد، افزود: استعلام از مدارس برای اجرای این طرح آغاز شده است و با جمع بندی نهایی این طرح را اجرایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وسایل بازی باید مرتبط با مفاهیم آموزشی باشد تا احساسات مفهومی در وجود کودکان عمق بخشی شود، ادامه داد: معلم در "کلاس بازی" با ایجاد فضای شاد زمینه یادگیری بیشتر را برای کودکان فراهم می‌کند تا در کنار همکلاسی‌های دیگر با بازی مفاهیم را بهتر بیاموزد.

باباپور با بیان اینکه در اکثر مراکز پیش دبستانی مستقل "کلاس‌ بازی" وجود دارد اما آمار مدارس ابتدایی که "کلاس بازی" دارد، بسیار محدود است، افزود: توسعه طرح "کلاس بازی" را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، کودکان با بازی کردن از تمام حواس خود بهره‌مند می‌شوند وتاثیر بسزایی در یادگیری مطالب برای آنها خواهد داشت.

کد خبر 359599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.