بیمه و نرخ بالای سود تسهیلات بانکی، مهم‌ترین مشکل کشاورزان است

نطنز- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی، بحث بیمه کشاورزی و بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی است.

عباس کشاورز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، با اشاره به همکاری کشاورزان بادرودی با جهاد کشاورزی اظهار کرد: کشاورزان بادرودی همکاری خوبی در زمینه کاهش برداشت آب از چاه‌های کشاورزی کرده‌اند، که این موضوع مهم اگر در تمامی شهرستان‌ها مورد الگو قرار بگیرد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی با اشاره به محصول انار بادرود و کیفیت آن برای معرفی به کشورهای دیگر از سرمایه گذاران درخواست کرد: برای تکمیل زنجیره تولید انار در منطقه سرمایه گذاری کنند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی، بحث بیمه کشاورزان و برخی محصولات آنان و بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی است، تاکید کرد: مشکل بیمه کشاورزان و محصولات کشاورزی را رفع می‌کنیم، اما بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی نیازمند حمایت دولت و بانک ها و تصویب قوانین لازم در مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: این موضوع در حیطه وظایف جهاد کشاورزی نیست، بلکه در حیطه وظایف شورای اقتصاد و شورای پول و اعتبار کشور بوده که باید انجام شود و اخیرا نیز مجلس مصوبات خوبی در این زمینه داشته است.

کد خبر 359575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.