اشرفی: محور گردشگری غرب اصفهان راه اندازی می‌شود

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: الگوی شهرسازی ما باید در راستای هویت فرهنگی شهری زیست پذیر، انسان محور و معناگرا باشد که این مولفه ها با شهرفروشی محقق نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید اشرفی در آیین افتتاح پروژه های منطقه ۱۱ اظهار کرد: اگر نیم نگاهی به گذشته تاریخی رهنان داشته باشیم، می‌بینیم که این دیار هزار ساله به عنوان تفرجگاه صفویان مطرح بوده است؛ این منطقه دارای ویژگی‌هایی است که آن را از سایر مناطق متمایز می‌کند و این ویژگی‌ها شامل زیست پذیر، انسان مدار و معناگرا بودن است.

وی با بیان اینکه طراحان شهری در طراحی فضاهای معماری و شکل دهی به فضای کالبدی متناسب با نیازهای واقعی شهروندان عمل کردند و از نشانه‌های هویتی بهره گرفته‌اند، افزود: در حال حاضر دو وظیفه بر عهده داریم اول اینکه میراث‌داران و میراث‌بانان خوبی باشیم و برای حفظ هویت منطقه بکوشیم و دوم آنکه تلاش کنیم پاسخگوی نیازهای شهر و شهروندان باشیم.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تاکید کرد: توسعه شهری واقعیتی انکارناپذیر است، اما باید حافظ دستاوردهای میراثی در شهر باشیم، باید افق دیدمان را گسترده کنیم و چشمان مان را بر روی سایر منابع بگشاییم، در برنامه‌های آتی هویت بخشی به حمام رهنان، ایجاد محور گردشگری غرب اصفهان، پیاده راه سازی خیابان ابوذر و احداث مانژ اسب سواری را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم.

اشرفی خاطرنشان کرد: اقدام دیگر توافقی بود که طی آن کارخانه روغن نباتی به عنوان آخرین کارخانه به جامانده در شهر را برای مرکزی تجاری و تفریحی آزادسازی کردیم.

کد خبر 359556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.