جاده زاینده‌رود آزادسازی می‌شود

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: تاکنون آزادسازی جاده زاینده‌رود (مسیر منتهی به باغ پرندگان) ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: سال گذشته مصوبه‌ای در کمیته عالی ناژوان مبنی بر تعریض جاده زاینده‌رود منتهی به باغ پرندگان تصویب و در دستور کار قرار گرفت؛ با توجه به اینکه این جاده در حریم شهر اصفهان قرار دارد، مراحل اداری آن از طریق سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان انجام شده تا به محض صدور مجوز، اقدامات عمرانی آن انجام شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه ورود به ناژوان از طریق ۲۰ معبر انجام می‌شود، افزود: اگر در آینده معابر فعلی مسدود و پارکینگ‌هایی را در ورودی‌های ناژوان تعبیه کنیم، مردم با استفاده از دوچرخه، پیاده، کالسکه و خودروهای برقی از طبیعت ناژوان استفاده خواهند کرد و این اتفاق بسیار پسندیده است.

وی با اشاره به مشکلات حاصل از کم آبی‌ها در ناژوان تصریح کرد: امسال آبیاری فضاهای سبز و درختان ناژوان با استفاده از ۲۰ دستگاه تانکر انتقال آب صورت گرفت، همچنین حفر چال کودهایی برای درختان همراه با محلول پاشی انجام شده است.

شفیعی با بیان اینکه حفظ ناژوان در گرو آبیاری مناسب و حفاظت از فضای سبز است، گفت: یک برنامه میان‌مدت نیز برای حفظ ناژوان پیشنهاد شده که شامل احداث کلکتور آبیاری فضای سبز ناژوان، احداث تصفیه خانه‌های لوکال پساب و مخازن ذخیره آب فضای سبز برای ناژوان است.

وی اظهارکرد: امسال یک مخزن دو هزار مترمکعبی و یک مخزن هزار متر مکعبی به مجموعه مخازن ذخیره آب ناژوان اضافه می‌شود که یکی از مخازن در ضلع شمال و دیگری در ضلع جنوب زاینده رود خواهد بود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: در راستای حفظ مادی‌های ناژوان بیش از ۴۰ کیلومتر از ۵۲ کیلومتر مادی ناژوان لوله‌گذاری و شبکه‌گذاری آب شده، اما با توجه به اینکه میزان آب کم است، نمی‌توانیم آب را در شبکه جاری کنیم، نکته مهم دیگر اینکه آبیاری ناژوان را نمی‌توان با روش قطره‌ای انجام داد و تنها در نقاطی که طرح توسعه داشته، آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

کد خبر 359523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.