بهره‌برداری از مرحله نخست پروژه باغ تندرستی در سال ۹۸

مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، مرحله نخست پروژه باغ تندرستی شامل غرفه سرشاخه و ابزار آلات در نیمه نخست سال ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ایرج حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طبق آنچه در اساسنامه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان آمده، باید تولیدات داخلی به خصوص در بخش فرآورده‌های کشاورزی بدون واسطه به دست مصرف‌کنندگان برسد، از این رو با احداث بازار گل و گیاه واسطه‌های اضافی حذف و ارتباط بدون واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باعث واقعی‌تر شدن قیمت‌ها شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد در بازار گل و گیاه همدانیان تعداد زیادی از غرفه‌داران، بهره‌برداران اصلی نیستند، در صدد برآمدیم تا غرفه‌ها را در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار دهیم.

مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان با اشاره به اصلاح ساختار فیزیکی بازار گل و گیاه همدانیان، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم علاوه بر اینکه در بازار گل و گیاه همدانیان، تولیدکنندگان گُل محصولات خود را عرضه کنند، این بازار فضای تفرجگاهی خوبی برای مردم نیز باشد.

وی به برگزاری مزایده برای تعیین بهره‌برداران بازار گل و گیاه همدانیان اشاره کرد و گفت: در این مزایده سخت‌گیرانه تاکید شده بهره‌برداران باید تولیدکنندگان واقعی باشند و تنها با ارائه مدارکی از مراجع ذی‌صلاح همچون جهاد کشاورزی، دامپزشکی و مراجعی که صادرکننده مجوزهای بهره‌برداری هستند، می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

حیدری ادامه داد: بر اساس فراخوان اعلام شده، تعداد ۲۴۳ نفر برای ۱۶۰ غرفه گل و گیاه و ماهیان زینتی در مزایده سازمان شرکت کردند که شرایط آنها در کمیسیون تشخیص صلاحیت و کمیته عالی معاملات سازمان احراز خواهد شد.

وی با بیان اینکه فضایی در محل باغ تندرستی برای بازار گل و گیاه، ماهیان و پرندگان زینتی همچنین گیاهان دارویی در حال آماده‌سازی است، تصریح کرد: تا زمانی که باغ تندرستی آماده بهره‌برداری شود، باغ گل و گیاه همدانیان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و پس از آماده‌شدن باغ تندستی، محل فعلی بازار گل و گیاه به بازار مشاغل خانگی تبدیل می‌شود.

کد خبر 359515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.