برای رفع مشکلات فرهنگیان تلاش خواهیم کرد

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۹۷، پلکانی کردن حقوق و مالیات معلمان برای نزدیک کردن حقوق آنان به دیگر کارمندان و گذاشتن سقف پاداش بازنشستگی مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، علی بختیار امروز(شنبه) در جمع دانش آموزان این شهرستان اظهار کرد: بالندگی، رشد و توسعه هر کشوری به آموزش و پرورش و رشد اندیشه‌های فکری هر جامعه‌ای بستگی دارد.

وی گفت: اهمیت آموزش و پرورش از آموزش عالی و دانشگاه نیز بالاتر است، زیرا در مدارس علاوه بر کسب علم و دانش مهارت‌های زندگی کردن نیز آموزش داده می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش زیرساخت بالندگی، پیشرفت، توسعه و آبادانی هر کشوری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تألیفات جدید، دانش‌آموزان را به سمت و سویی هدایت می‌کند که علاوه بر کسب علم و دانش، مهارت زندگی کردن و آموختن آداب و رسوم اجتماعی را فرا می‌گیرند به همین دلیل تعلیم و تربیت اهمیت ویژه‌ای دارد.

بختیار با اشاره به هفته بسیج گفت: دانش آموزان در بسیج یاد گرفته‌اند که با وحدت، انسجام و برادری و همکاری یکدیگر می‌توانند مسائل علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور را رفع کنند.

وی با بیان اینکه بسیج می‌تواند راه گشا و کارگشا باشد، گفت: زمانی در کشور موضوع  "فلج اطفال" دغدغه مهم کشور بود که دانش‌آموزان بسیجی توانستند به همراهی بهداشت و درمان بشتابند و فلج اطفال را در کشور ریشه کن کنند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش آموزان باید نهایت سعی و تلاش خود را در راه کسب علم و دانش بکار گیرند، تصریح کرد: دانش آموزان باید قدردان معلمان خود باشند چراکه به هر اندازه‌ای که به معلمان احترام گذاشته شود در کسب علم و دانش و اخلاق و تربیت موفق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مجلس به دنبال رفع مشکلات معیشت معلمان و فرهنگیان هستیم، تأکید کرد: در بودجه سال ۹۷، پلکانی کردن حقوق معلمان برای نزدیک کردن حقوق آنان به دیگر کارمندان و پلکانی کردن مالیات و گذاشتن سقف پاداش بازنشستگی مصوب شده است، این سه راهکار یکی از ۱۰ قدمی است که برای رفع مشکلات معلمان در مجلس باید انجام می‌دادیم.

بختیار ادامه داد: آموزش و پرورش برای پرداخت قبوض آب، برق و گاز مدارس از اولیاء دانش آموزان هزینه دریافت می‌کردند، اما پیشنهاد شد که دانش آموزان باید سقف الگوی مصرف و مصرف بهینه انرژی را یاد بگیرند و در صورت رعایت سقف الگوی مصرف معافیت برای مدارس لحاظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آماده هستیم یکی از جلسات صحن علنی مجلس را با حضور دانش آموزان خوانساری برگزار کنیم تا از نزدیک در جریان روند جلسات علنی مجلس و شیوه قانون گذاری در مجلس قرار بگیرند.

کد خبر 359503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.