افزایش قیمت شیر خام تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه علت اصلی رشد قیمت شیر خام، افزایش قیمت تمام شده آن است، گفت: افزایش قیمت شیر خام در اصفهان، متأثر از تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور است، اعضای این ستاد قیمت کنونی شیر خام را تصویب کرده‌اند.

امیرحسین افیونی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه افزایش قیمت لبنیات متناسب با افزایش قیمت شیر خام است، اظهار کرد: رابطه قیمت شیر به عنوان ماده اولیه کارخانجات لبنی با لبنیات بسیار تنگاتنگ و تاثیرگذار است و افزایش قیمت شیر مطمعناً به افزایش قیمت محصولات لبنی منجر می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: طبیعی است که افزایش قیمت شیر خام شامل حال کارخانه‌داران محصولات لبنی نیز شده و به این ترتیب ماده اولیه تولیدات آنها نیز قیمتش افزایش یافته است.

وی یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت شیر خام را افزایش قیمت خوراک دام ها دانست و تصریح کرد: قیمت یونجه، سبوس، ذرت، سویا و جو که از اصلی ترین خوراک دام ها به شمار می آید، افزایش چشمگیری داشته و این افزایش قیمت متاثر از مسائل مربوط به ارز، خشکسالی و افزایش کرایه‌ها می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: قیمت خوراک دام مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور است.

افیونی مسئولیت نظارت بر افزایش قیمت کارخانجات محصولات لبنی را از وظایف کمیسیون نظارت و سازمان حمایت از مصرف کننده وزارت صنعت معدن و تجارت دانست و خاطر نشان کرد: نظارت کاملا دقیقی بر افزایش قیمت های کارخانجات لبنی وجود دارد اما کارخانه هایی که پیش از رشد قیمت شیرخام، نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده‌اند، مجازات خواهند شد.

وی اضافه کرد: مشکلی در زمینه کمبود دام و نهاده در استان اصفهان وجود ندارد؛ اما مشکل حمل و نقل و ترابری نهاده‌ها که متأثر از اعتصاب چند ماهه کامیون‌داران است، هنوز ادامه دارد.

کد خبر 359497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.