کانون‌های مساجد تنها مرکز فرهنگی روستایی هستند

تیران- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: کانون‌های مساجد تنها مراکز فرهنگی روستایی هستند که باید مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، اقبال صالحی در همایش کتابداران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از مراکز مهم در ارتقاء شاخص‌های فرهنگی هنری به شمار می رود که کمتر نقش آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: کانون‌های مساجد تنها مراکز فرهنگی روستایی هستند که باید مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرند و براساس نیازهای هر منطقه برنامه فرهنگی و هنری عرضه کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به فعالیت ۴۰ کتابخانه در مساجد این شهرستان، تصریح‌کرد: فعالیت این مراکز امکان دسترسی به کتابخانه‌ها را تسهیل کرده و مردم برای مطالعه کتاب در بخش‌های آموزشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و کودکان دسترسی اندکی به کتاب دارند.

 وی ادامه داد: راه‌اندازی کتابخانه‌های مساجد در حالی که روستاهای این شهرستان فاقد کتابخانه عمومی هستند و به دلیل نبود کتابخانه عمومی در بخش کرون از این امکانات بی بهره مانده‌اند، این کتابخانه‌های کوچک یک فرصت فرهنگی به شمار می رود که البته باید تقویت شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون افزایش تجهیزات و منابع کتابخانه‌های مساجد را ضروری عنوان کرد و گفت: دبیرخانه کانون های مساجد در این امر باید بیش از پیش تلاش کند و شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها نیز با همکاری خیران مشارکت در تقویت امکانات کانون‌های مساجد داشته باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های هنری در کانون‌های مساجد مهجور است، گفت: فعالیت‌های نمایشی، هنرهای تجسمی و فعالیت‌های ادبی و خوشنویسی باید در کانون‌های مساجد تقویت شود.

کد خبر 359485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.