گردشگری؛ محور توسعه روابط اصفهان و کراکوف

نشست دوجانبه ای میان شهردار اصفهان و کاردار لهستان برگزار شد که در آن بر توسعه روابط فرهنگی و گردشگری اصفهان و لهستان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار اصفهان در این نشست گفت: در اجلاس شهرهای خلاق جهانی که در شهر کراکوف لهستان برگزار شد، مقدمات خواهرخواندگی این شهر با اصفهان فراهم شد و مذاکرات مقدماتی آن صورت گرفت.

وی ادامه داد: کراکوف و اصفهان تشابهات زیادی دارد، بنابراین پس از انعقاد قرارداد علاقه مندیم که گالری‌ها و نمایشگاه‌های مشترک در دو شهر برگزار کنیم، همانطور که سال گذشته گالری عکس لهستانی‌ها در اصفهان برگزار و با استقبال خوبی همراه شد؛ همچنین می‌توانیم میزبان خانواده‌هایی که در زمان جنگ جهانی دوم در این شهر پناهنده شدند باشیم و برای آنها توری گردشگری برگزار کنیم. 

شهردار اصفهان با اشاره به تحریم‌ها و نیاز به همکاری‌های اقتصادی با سایر کشورها اظهار کرد: با توجه به خارج شدن امریکا از برجام و مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کرده‌اند، آمادگی همکاری‌های بانکی و اقتصادی را داریم در این راستا درصدد هستیم با شهر کراکوف لهستان عقد خواهرخواندگی منعقد کنیم تا روابط دو شهر بیشتر شود.

همکاری‌های دو شهر ساختار محکمی داشته باشد

کاردار لهستان نیز در ادامه این نشست دوجانبه ضمن تشکر از میزبانی اصفهان اظهارکرد: شهردار کراکوف روز گذشته برای دومین بار به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد؛ به طور کلی عقیده مقامات کراکوف این است که ابتدا برنامه‌های فرهنگی بین دو شهر برگزار شود و اگر نتیجه داد روابط را توسعه دهیم و به قرارداد خواهرخواندگی برسیم. 

ووژخ اونولت افزود: همکاری‌ها باید ساختار و پایه‌ای محکم داشته باشد؛ ایران و خصوصا اصفهان پتانسیل بزرگی در گردشگری دارد و این یک ظرفیت بزرگ برای توسعه دو کشور است.

کد خبر 359480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.