وحدت بین مسلمانان تنها مساله‌ای اعتقادی نیست

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: وحدت بین مسلمانان تنها اجتهادی واعتقادی نیست، بلکه یک رویکرد سیاسی در مقابل دشمنی است که نه شیعه را قبول دارد و نه سنی را و به دنبال نابودی اسلام است.

محسن نصری با اشاره به هفته وحدت با محوریت ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام به خبرنگار ایمنا گفت: مسئله اصلی هفته وحدت، یکپارچگی همه مسلمانان در مقابل دشمن اسلام یعنی آمریکا است و شرط پیروزی مقابل این دشمن واحد، وحدت مسلمانان شیعه و سنی است.

وی با بیان اینکه دشمن با ایجاد جنگ داخلی و نیابتی در منطقه توسط اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی، سعی می کند که قدرت و اقتدار را از ما بگیرد، افزود: در حال حاضر که کشورهای جهان اسلام مانند یمن، بحرین، فلسطین، لبنان، سوریه، افغانستان و عراق در منطقه مورد تاخت و تاز دشمنان اسلام قرار دارند و مردم شیعه و اهل سنت تحت فشار هستند، رسالت ما با محوریت پیامبر  تمسک به ریسمان محکم الهی یعنی قرآن و عترت است؛ به عبارتی باید به اهداف پیامبر از جمله دشمن شناسی، مقاومت در برابر دشمن و تلاش، کوشش ومجاهدت برای رفع مشکلات جامعه توجه کرد.

نصری خاطر نشان کرد: از آنجایی که در مقطع کنونی اقتدار کشور، شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم نشان داد که امکان تهاجم نظامی به ایران را ندارند، دشمنان از درِ جنگ نرم و اقتصادی وارد شده اند؛ از این رو ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و علمی بین کشور های اسلامی قطعا قدرت اقتصادی جهان اسلام  را در برابر دشمنان بیشتر می کند و یکی از نمادهای وحدت نیز افزایش روابط اقتصادی بین کشورهای اسلامی و تلاش برای کاهش وابستگی آنها است.

حال نوبت کشورهای اسلامی است که به کمک ایران بیایند

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه وحدت در جهان اسلام امروزه می تواند به معنای فریب نخوردن از دشمن و دروغ گویی‌های او پیرامون ایران هراسی و جنگ روانی باشد، اظهار کرد: دشمن با ایران و اسلام هراسی به دنبال ایجاد تفرقه بین جهان اسلام است، جمهوری اسلامی ایران در این مدت ۴۰ ساله نشان داده که وحدت در حد شعار نبوده ودر عمل همه گروه های اسلامی و فرقه های اسلامی را در برابر دشمنانشان مورد حمایت سیاسی و اقتصادی قرار داده و برادری خود را ثابت کرده، حال که امروز ایران در شرایط تحریم قرار دارد، کشورهای جهان اسلام نیز اگر ظرفیت اقتصادی دارند باید به یاری جمهوری اسلامی بیایند.

وی افزود:  امروز بسیار مهم است که اجازه ندهیم جهان اسلام دست خوش جنگ روانی دشمن قرار گیرد و ملتهای مسلمان، به نام شیعه و سنی به هم جسارت و دشمنی کنند؛ چراکه به نام شیعه انگلیسی گروه‌هایی با حمایت تند انگلیس، دلار آمریکایی و ریال وهابی و عربستانی در شبکه‌های ماهواره ای و مجازی به دنبال تفرقه و جدایی بین شیعه و سنی و به نام دفاع از شیعه هستند.

نصری با بیان اینکه باید وحدت عملی و رفتاری در جهان اسلام روز به روز تقویت شود، تاکید کرد: وحدت بین مسلمانان اجتهادی و اعتقادی نیست؛ بلکه وحدت سیاسی در مقابل دشمنی است که نه شیعه را قبول دارد و نه سنی را و به دنبال نابودی اسلام است.

وی با بیان اینکه اقداماتی برای باقی نماندن هفته وحدت در حد شعار لازم است، گفت: مسئولان ما در قوای سه گانه، به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراکز فرهنگی باید به تبیین اهمیت این وحدت در قبال دشمن مشترک بپردازند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: همچنین دولت در عرصه سیاست خارجی باید روابط بین کشورهای اسلامی را روز به روز تقویت کند و اجازه سوء استفاده ندهد.

کد خبر 359476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.