کافئین فشار خون را بالا می‌برد؟

کافئین که اغلب ما آن را از دوز روزانه قهوه مصرفی دریافت می‌کنیم، یک محرک طبیعی است.

به گزارش ایمنا به نقل جی پلاس، محبوبیت کافئین به خاطر تأثیری که بر سیستم عصبی ما می‌گذارد نیست. با وجود طعم تلخ آن یاد گرفته‌ایم که این نوشیدنی را دوست داشته باشیم زیرا به ما کمک می‌کند تا از خواب بیدار شده و هشیاری بیشتری داشته باشیم.

با توجه به اینکه این‌گونه محرک‌ها می‌توانند منجر به منقبض شدن رگ‌های خونی شوند، یکی از سؤالات اساسی مردم این است که آیا کافئین می‌تواند منجر به فشارخون بالا / Hepertention شود؟

به گفته کارشناسان در حالی‌که ممکن است کافئین باعث افزایش فشار خون در کوتاه‌مدت شود، اما خطر ابتلا به پرفشاری خون (وضعیت پزشکی طولانی‌مدت) را افزایش نمی‌دهد. اعضای کمیته ملی علیه فشارخون معتقدند هیچ شواهدی مبنی بر اینکه خوردن قهوه باعث پرفشاری خون می‌شود، وجود ندارد.

برای ارائه تصویری روشن، محقق ایتالیایی Giuseppe Grosso دو نکته را روشن می‌کند: اول اینکه افزایش فشار خون ناشی از کافئین موقت است. دوم اینکه افزایش فشارخون روی افرادی است که هرروز کافئین مصرف نمی‌کنند. بنابراین افرادی که هرروز قهوه می‌خورند دچار Hypertention ناشی از قهوه نمی‌شوند.

«شلدون شیپس» از مایو کلینیک می‌گوید با دکتر خود مشورت کرده است که توصیه کرده اگر کافئین باعث افزایش فشار خون شما می‌شود، مقدار روزانه آن را به ۲۰۰ میلی‌گرم در روز کاهش دهید.

به گفته کارشناسان ممکن است دوز خاصی از قهوه در برخی از افراد منجر به افزایش فشارخون نشود و بالعکس همان دوز در فرد دیگر باعث افزایش فشارخون شود.

به گفته پنی کریس اترتون از دانشگاه ایالتی Penn برخی افراد به دلایل ژنتیک، به‌طور آهسته قهوه را متابولیزه می‌کنند. برخی می‌توانند پس از خوردن قهوه، احساساتی شده، دل‌مشغولی و یا بی‌خوابی را تجربه کنند. (مانند نوشیدنی‌های انرژی‌زا)

اگر روزی پزشک به شما توصیه کرد تا مصرف قهوه را ترک کنید، این کار را به آهستگی انجام دهید و کم‌کم مصرف آن را به حداقل ممکن برسانید، چرا که اغلب افراد در زمان ترک تا ۹ روز دچار سردرد و ... می‌شوند.

کد خبر 359471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.