سرمایه خطرپذیر از منابع مهم تأمین مالی شرکت‌های نوپا است

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سرمایه خطرپذیر، از منابع مهم تأمین مالی شرکت‌های کوچک و نوپا است، گفت: سرمایه خطر پذیر سرمایه‌ای است که به همراه کمک‌های مدیریتی، در اختیار شرکت‌های جوان، کوچک، به سرعت در حال رشد و دارای آتیه اقتصادی قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا ، کوروش خسروی در دومین استارتاپ بانوان اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: ما در شورای شهر تلاش می‌کنیم که جوانان کارآفرین برای جذب سرمایه به مشکلی برنخورند.

خسروی با بیان اینکه اصفهان در جذب سرمایه برای صندوق خطرپذیر قوی عمل نکرده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا همان Venture Capital که از آن با عنوان‌های سرمایه‌گذاری جسورانه یا سرمایه‌گذاری کارآفرینی نیز نام می‌برند، تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرین که مستعد جهش، رشد ارزش و البته ریسک پذیر است.

عضو شورای شهر اصفهان افزود: سرمایه خطر پذیر سرمایه‌ای است که به همراه کمک‌های مدیریتی، در اختیار شرکت‌های جوان، کوچک، به سرعت در حال رشد و دارای آتیه اقتصادی قرار می‌دهند، سرمایه خطرپذیر، از منابع مهم تأمین مالی شرکت‌های کوچک و نوپا است.

 رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در حوزه کسب و کار آنچه بیشتر از ایده قوی لازم است، داشتن تیمی قوی است.

وی گفت: اولین بار در جلسه ای در سال ۸۲ سخنرانی آمریکایی الاصل اما مقیم هند در اتاق بازرگانی در حوزه مراکز رشد و پارک های فناوری گفت که یک ایده ضعیف با تیم قوی بهتر از یک ایده قوی با داشتن تیم ضعیف یا تک‌نفره است و بعد از گذشت پانزده سال تکرار این موضوع خالی از لطف نیست.

خسروی افزود: عمده مراجعان به باشگاه مشاوران اتاق بازرگانی ایده خوبی را بیان می‌کنند ولی در زمان معرفی تیم به مشکل برمی‌خورند زیرا صرفا تمام انرژی خود را بر روی داشتن ایده می‌گذارند.

 عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه برای افرادی که ایده های خوب دارند اما هنوز تیم مناسبی تشکیل نداده اند، حضور یافتن در این گونه همایش ها، ایده شو ها، تداکس ها مفید خواهد بود، ادامه داد: در ۵۴ ساعتی که این برنامه در حال برگزاری است سعی کنید بر روش های تیم سازی به جمع‌بندی برسید.

کد خبر 359469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
    0 0
    گزارش عالی .