بسیجی واقعی در خدمت مردم است

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: بسیجی واقعی به دنبال رفع مشکلات مردم و خدمت به آنان است و در این راه، هیچ چیزی نمی‌تواند مانع او شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، با اشاره به سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص)، اظهار کرد: آن حضرت کامل‌ترین انسان و در برخورداری و عمل به مکارم اخلاق، زبانزد خاص و عام بودند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) به عنوان حاکم جامعه اسلامی بیش از دیگران پایبند به اخلاق بودند، تصریح کرد: محققان به همین دلیل معتقدند، نخستین و مهمترین شعار دولت نبوی، توسعه اخلاق بوده است.

امام جمعه شهرضا خاطرنشان کرد: امروزه بیش از سایر ایام به رعایت اخلاق اسلامی نیاز داریم، زیرا اگر مسلمانان در جامعه اسلامی به رعایت اخلاق پایبند باشند، بسیاری از مشکلات اجتماعی مانند طلاق و اختلاف‌های بین افراد، برطرف می‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی بروز مشکلات اجتماعی را نتیجه عدم پایبندی به دستورات دینی و بی‌توجهی به اخلاق اسلامی دانست و افزود: اگر به اخلاق و دستورات اسلامی عمل می‌کردیم، همه جهان به سوی آیین اسلام گرایش می‌کردند، اما متأسفانه دافعه ما بیش از جاذبه است.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) الگوی عمل به دستورات دینی و اخلاق اسلامی در عصر حاضر بودند، تصریح کرد: ایشان با این ویژگی اخلاقی، همه اقشار جامعه را به سوی آیین اسلام متوجه کردند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه در ناگوار اقتصادی اقشار کم‌درآمد بیشتر نیازمند توجه و یاری دیگران هستند، یادآور شد: متأسفانه هر روز بر ثروت ثرتمندان افزوده و فقرا و افراد بیکار، هر روز فقیرتر و نیازمندتر می‌شوند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به هفته وحدت، تأکید کرد: وحدت بین مسلمانان تنها با شعار محقق نمی‌شود، دشمن با همه توان به دنبال اختلاف‌افکنی است و به همین دلیل باید در عمل و حفظ اتحاد در مقابل آن ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: اتحاد بین فرقه‌ها و مذاهب اسلامی به معنای تغییر عقاید نیست، بلکه باید با برادری و دوستی با یکدیگر ارتباط داشته باشم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به هفته بسیج، اظهار کرد: همیشه به فرهنگ بسیجی، به عنوان یکی از آموزه‌های اصیل اسلامی، نیاز داریم.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: از افتخارات انقلاب اسلامی ایجاد بسیج ۲۰ میلیونی به فرمان امام راحل(ره) بود تا امکان استفاده از توانمندی همه قشار و گروه‌های اجتماعی فراهم شود.

وی با بیان اینکه بسیج می‌تواند زمینه اصلاح معیشت مردم و گرایش آنان را به سوی مراکز دینی را فراهم کند، خاطرنشان کرد: اعضای بسیج طلاب، اصناف، دانشجویان، کارمندان، دانش‌آموزان و سایر اقشار، باید تلاش کنند تا تفکر بسیجی را در جامعه احیا کند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه تفکر بسیجی به معنای دفاع از حریم ولایت و برخورداری از روحیه جهادی در خدمت به مردم است، اظهار کرد: همه کشورهای اسلامی که مشکلات مختلفی داشتند، با الگوپذیری از تفکر بسیجی توانستند بر معضلات خود غلبه کنند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه، تصریح کرد: ائتلاف آمریکایی، صهیونیستی و عربستانی در برابر تفکر بسیجی مردم یمن شکست خورد و در باریکه غزه، مبارزان با کمترین امکانات توانستند رژیم تا دندان مسلح اسراییل را وادار به عقب‌نشینی کنند.

وی مردمی بودن، بصیرت بالا و ولایت‌پذیری را از عوامل موفقیت بسیج دانست و افزود: بسیجی واقعی به دنبال رفع مشکلات مردم و خدمت به آنان است و در این راه، هیچ چیزی نمی‌تواند مانع او شود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص بسیج، تأکید کرد: شکست ناپذیری کشور، مرهون غلبه فکر بسیجی بر همه اقشار است.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا علیه مردم ایران، خاطرنشان کرد: ترامپ در حالی مردم ایران را ترویست می‌خواند که مردم کشور ما قربانی تروریست هستند، البته این مسئله تنها محدود به ملت ایران نبوده و مسلمانان در کشورهای یمن و عراق و سوریه نیز آسیب‌دیده از حملات تروریستی هستند.

وی اضافه کرد: تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند در اراده راسخ مردم ایران خللی وارد کند، ما بر تحریم غلبه می‌کنیم و با این کار، ضربه بزرگی بر پیکر استکبار وارد خواهیم کرد.

کد خبر 359449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.