دانشگاه نباید عرصه تاخت و تاز باشد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دانشجویان و اساتید به دنبال آرامش هستند و دانشگاه نباید عرصه تاخت و تاز باشد، بنابراین باید بزرگان در خصوص رفع اختلافات آن فکری کنند تا در آینده دیگر شاهد صحنه‌هایی مانند آنچه چند روز پیش در مراسم شهید بهشتی اتفاق افتاد نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر در خطبه‌ نخست نماز جمعه امروز _جمعه ۲ آذرماه_ با تاکید بر لزوم احیای سنت خدا و رسول اکرم(ص) اظهار کرد: انقلاب اسلامی آرمان خود را اسلام ناب محمدی قرار داد و نباید حلال و حرام در آن کمرنگ شود، باید بانک‌ها و بازار آن به معنای واقعی اسلامی باشند، حجاب و عفاف آن برآمده از مکتب اسلام باشد و در آن ساده زیستی را بتوان حس کرد.

وی افزود: این سنت‌ها با خون شهیدان انقلاب به دست آمده و باید با ساده زیستی، پاکدامنی، خدمت به مردم و وحدت و همدلی آن را حفظ کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه باید نسبت به سستی‌هایی که در این سالها به خرج داده‌ایم توبه کنیم، تصریح کرد: پیروان پیامبر اسلام(ص) باید در مقابل کفار سرسخت بوده و نسبت به یکدیگر مهربان و استوار باشند و این دوستی نه فقط میان مردم، بلکه باید در دستگاه قدرت، سیاست و فرهنگ نیز مدنظر باشد و مسئولان تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند.

کسی می‌تواند رنج کارگر را رفع کند که آن را چشیده باشد

وی با اشاره به وصیت امام خمینی(ره) خطاب به مسئولان کشور، خاطر نشان کرد: مسئولان کشور باید از طبقه‌ای باشند که محرومیت مستضعفان را حس کرده و به فکر رفاه آنان باشند نه سرمایه‌دارانی که غرق در لذت و شهوات بوده و رنج گرسنگان را نمی‌دانند، زیرا کسی می‌تواند رنج کارگر را رفع کند که آن را چشیده باشد.

رهبر ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) هیچ‌گاه مانند پادشاهان با مردم رفتار نمی‌کردند و مسئولان ما نیز باید این رفتار را الگوی خود قرار داده تا مردم به‌ویژه محرومان بدون هیچ ترسی برای رفع مشکلات خود به آن‌ها رجوع کنند.

وی افزود: زمانی که وحدت میان امت اسلامی باشد، آن‌ها از مردم مظلوم همچون یمن و فلسطین حمایت کرده و نسبت به تفرقه افکنان بی توجه خواهند بود، زیرا مومنین در مقابل دشمنان اسلام با یکدیگر برادر هستند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تنش میان مردم، شایسته کشور نیست، گفت: نباید مردم درگیر اختلافات میان گروه‌های مختلف باشند زیرا در بسیاری از مواقع این گروه‌ها دشمنی مشترک دارند که به هیچ‌کدام از آنان رحم نکرده و به دنبال اختلاف افکنی در جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا دشمن مردم ما است و باید گروه‌های مختلف مراقب دشمنی او باشند، ادامه داد: همه گروه‌ها با به‌کارگیری توصیه‌های امام خمینی(ره) و نیز گفت‌وگو که سنت امام صادق(ع) در برخورد با مخالفان بود، به رفع اختلافات بپردازند.

رهبر با گرامیداشت هفته بسیج، تصریح کرد: بسیج در سال‌های جنگ در کنار دیگر نیروها حاضر بود و آنچه امروز داریم حاصل خون آن‌ها است.

وضعیت آب اصفهان تنها با دعا کردن درست نمی شود

وی با اشاره به اینکه امروزه بسیج در لبنان، یمن و عراق شکل گرفته است، افزود: باید همه باهم بسیجی وار در هر جایگاهی که هستیم خدمت کنیم؛ زیرا بسیج تنها یک عده خاص را دربرنمی گیرد، بلکه شامل تمام مردم است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: وضعیت آب تنها با دعا کردن برای آمدن باران حل نشده و اقدام موثر مسئولان را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: وضعیت عفاف و حجاب در جامعه مطلوب نبوده و برخی مسائل در این خصوص نوعی دهن کجی است که باید با هم‌اندیشی، سعی در بهبود آن داشته باشیم.

رهبر با اشاره به اتفاقات اخیر در دانشگاه اصفهان(ناتمام ماندن ویژه برنامه «من بهشتی هستم» در اثر تجمع و حمله برخی تشکل‌های دانشجویی)، خاطر نشان کرد: دانشجویان و اساتید به دنبال آرامش هستند، دانشگاه نباید عرصه تاخت و تاز باشد، بنابراین باید بزرگان در خصوص رفع اختلافات آن فکری بکنند تا در آینده دیگر شاهد صحنه‌هایی مانند آنچه چند روز پیش اتفاق افتاد نباشیم.

کد خبر 359448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.