شرکت‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها در نمایشگاه ترموتک امسال حضور نداشتند

مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: تا سال‌های قبل شاهد حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه ترموتک بودیم اما امسال به دلیل تحریم‌ها، با وجود اینکه شرکت‌ها در کشور حضور و نمایندگی دارند، نتوانستند در این نمایشگاه حضور یابند.

کمیل صرامی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه نمایشگاه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در نمایشگاه‌ بین المللی اصفهان در حال برگزاری است و امروز به کار خود پایان می دهد، اظهار کرد: بیش از ۷۵ شرکت تولیدی، دستگاه‌ها، اتحادیه ها، و برخی نهادهای خصوصی و دولتی در برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشتند.

وی افزود: متاسفانه از نمایشگاه امسال با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی، رکود حاکم بر کشور و تحریم‌ها، استقبال کمتری نسبت شد.

صرامی اضافه کرد: در چند سال گذشته توانسته‌ایم از حضور شرکت‌های تولیدکننده دارای گواهینامه تولیدی بهره‌مند شویم زیرا یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی ارتقاء کیفی مصالح ساختمانی استاندارد است و به همین دلیل در بخش انتخاب شرکت ‌های تولیدی حوزه تاسیسات و تجهیزات سرمایشی- گرمایشی دقت بیشتری انجام شده تا نمایشگاه امسال نسبت به قبل نه از لحاظ کمی بلکه به لحاظ کیفی بهتر باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: تعدادی از شرکت های تولیدکننده که بخشی از تجهیزات مورد استفاده آنها وارداتی است فعالیتشان مختل شده و شرکت هایی که فقط مواد اولیه مورد نیازشان وارداتی بود نیز با مشکلات و معضلات جدی رو به‌رو شده اند.

صرامی افزود: تا سال‌های قبل شاهد حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه تاسیسات بودیم اما امسال به دلیل تحریم ها، با وجود اینکه  شرکت ها در کشور حضور و نمایندگی دارند نتوانستند در نمایشگاه شرکت کنند زیرا نمی‌توانند اجناسشان را به کشور وارد کنند یا به دلیل بازار نامتعادل ارز، خدمات پس از فروشی در ایران ارائه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها به ارتقاء کیفیت مصالح ساختمانی و شرکت های تولیدی که فناوری های نوین ارائه می‌کنند کمک می‌کند، یادآور شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان هر ساله باهمکاری شرکت نمایشگاههای بین المللی این استان چندین نمایشگاه برگزار می‌کند که از جمله آن می‌توان به "نمایشگاه بهره وری آب و انرژی در ساختمان‌، صنعت و حمل و نقل با رویکرد محیط زیست" اشاره کرد که برگزاری آن نیز در پیش است.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان افزود: از ۲۷ تا ۳۰ دی ماه برای اولین بار در کل کشور نمایشگاهی با این عنوان در اصفهان همزمان با همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی برگزار خواهد شد که همه سازمان های نظام مهندسی کشور، مدیران کل راه و شهرسازی استان ها، و به احتمال زیاد وزیر راه و شهرسازی و وزیر نیرو در این همایش حضور دارند.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی شامل هفت دسته مهندسی عمران، معماری، مکانیک، شهرسازی، نقشه بردای و ترافیک است و ما توانسته ایم با برگزاری این همایش و نمایشگاه حوزه حمل و نقل در موضوعات صرفه جویی انرژی نیز فعالیت کنیم زیرا سازمان نظام مهندسی تنها صنفی است که مهندسان ترافیک را شامل شده و پوشش می‌دهد.

صرامی افزود: این حوزه از مهندسی می‌تواند بازوی خوب و محکمی برای دولت و شهرداری باشد تا با استفاده از ظرفیت مهندسان ترافیک بتواند به حل معضل ترافیک، آلودگی هوا و معضل‌های زیست محیطی کمک کند.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: رویکرد مدیران و مسئولان این باشد که سازمان نظام مهندسی با نیروی انسانی۳۰ هزار نفری از  مهندسان، بازوی محکمی برای کمک به مسئولان شهر اصفهان باشد.

هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی اصفهان که با برند نمایشگاهی «ترموتک» فعالیت می کند با حضور بیش از ۷۵ شرکت معتبر از سراسر کشور، ۲۹ آبان‌ماه امسال کار خود را آغاز کرد.

کد خبر 359439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.