ولایتمداری و مرزبندی با دشمنان از مؤلفه‌های تفکر بسیجی است

نطنز- امام جمعه نطنز گفت: خداباوری و خدامحوری، ولایتمداری، دشمن‌شناسی و مرزبندی با دشمنان ازجمله مؤلفه‌های تفکر بسیجی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت‌الاسلام روح الله امینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: سیره و منش اخلاقی پیامبر به‌عنوان بهترین الگو برای همه است.

وی گفت: مسلمانان می‌توانند با وحدت و همدلی و تبعیت از سیره رسول اکرم عزتمندانه زندگی کنند.

امام‌جمعه نطنز افزود: پیامبر اکرم (ص) هنگام ورود به مدینه که مصادف با روز جمعه بود و با استقبال پرشور مردم مواجه شد، اولین نماز جمعه را اقامه و مسجدی را بنا کردند که نشانگر اهمیت نماز جمعه است.

امینی با اشاره به روز بسیج، تصریح کرد: پنجم آذرماه ۵۸ نقطه عطف و حادثه مهمی بود که کمتر کسی می‌توانست عمق، گستره و تأثیر آن را تصور کند، امروز روحیه مقاومت و ایستادگی بسیجی از مرزهای سرزمینی ایران به اقصی نقاط جهان صادرشده است.

خطیب جمعه نطنز با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند «بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست و هسته‌های مقاومت باید در جهان شکل بگیرد»، ادامه داد: در حال حاضر هسته‌های مقاومت شکل‌گرفته و شرایط را برای مقاومت مردم در منطقه فراهم کرده است.

وی بابیان اینکه حزب‌الله لبنان، حشد الشعبی عراق، جهاد اسلامی و حماس فلسطین و انصار الله یمن هسته‌های مقاومت را تشکیل می‌دهند، گفت: دشمن در برابر تفکر بسیجی و روحیه مقاومت ذلیل و عاجز شده است.

امام جمعه نطنز  با تأکید بر اینکه همه موفقیت‌های منطقه محصول اندیشه ولایت یعنی امام راحل (ره) و رهنمودهای سکان‌دار انقلاب امام خامنه‌ای است، خاطرنشان کرد: خداباوری و خدامحوری، ولایتمداری، دشمن‌شناسی و مرزبندی با دشمنان ازجمله مؤلفه‌های تفکر بسیجی است.

وی با تأکید بر اینکه بسیجی عزت را از خدا می‌داند و غیر از خدا، کدخدایی نمی‌شناسد، اضافه کرد: بسیجی نگاهش به‌سوی خداست و در مسیر ولایت حرکت می‌کند و ولی‌فقیه را پرتویی از ولایت ائمه می‌داند و در طول مسیر در سختی‌ها و خوشی‌ها جهت را گم نمی‌کند.

وی با اشاره به جنایاتی که در یمن صورت می‌گیرد و سکوت سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر، گفت: مسلمانان باید به وظیفه خود عمل کنند و هرچه فریاد است را بر سر دشمنان بزنند.

کد خبر 359438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.