محمدی: "روز اصفهان"  فرصتی مناسب برای رفع خلاء‌های فرهنگی است

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با گرامی داشت روز اصفهان و اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی فرصت مناسب برای معرفی اصفهان به شهروندان، مهمانان داخلی و جوامع بین المللی ایجاد شده و خلاء فرهنگی که از جهات مختلف در اصفهان ایجاد شده را پر کنیم.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص گرامی داشت "روز اصفهان" اظهار کرد: اصفهان به عنوان شهر تاریخی و فرهنگی، هویت ارزشمندی را در خود جای داده که نه تنها مردم ایران بلکه مردم دنیا پیوند قلبی بسیار قوی با تمدن این سرزمین دارند.

وی با بیان اینکه در اسناد و شواهد تاریخ به اثبات رسیده که "روز اصفهان"  وجود داشته و مردم در این روز آیین ویژه اصفهان برگزار می‌کردند، افزود: بر همین اساس شورای پنجم شهر اصفهان "روز  اصفهان" را مصوب کرد و به دنبال ثبت ملی این روز در تقویم کشور هستیم که نیازمند موافقت و حمایت بالادستی‌ها است.

رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر اصفهان  ادامه داد: در این روز با اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی فرصت مناسب برای  معرفی اصفهان به شهروندان، مهمانان داخلی و جوامع بین المللی خواهد بود و خلاء فرهنگی کهاز جهات مختلف در حوزه اصفهان ایجاد شده را پرکنیم.

وی اضافه کرد:هدف اصلی از برگزاری "روز اصفهان" جلب مشارکت مردم در برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی است تا احساس تعلق آنها نسبت به شهر تقویت شود و از طرفی روح نشاط و انگیزش اجتماعی را در میان مردم افزایش دهد؛ همچنین به رونق فرهنگی و اقتصادی اصفهان کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر 359433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.