اصفهان پاییتخت زیبایی‌ها است

یکم آذرماه روزی که به نام اصفهان سند خورده است تا یادآوری باشد برای بزرگداشت شهر گنبدهای فیروزه‌ای، دیار اندیشمندان، زادگاه بزرگان و مدفن سلاطین و هنرمندان.

به گزارش ایمنا، یکم آذرماه سال جاری متفاوت از دیگر سال‌ها برگزار شد و این در حالی است که اول آذر سال ۱۳۹۷ را همگان خصوصا شهروندان عزیز اصفهان به گونه‌ای دیگر به یاد خواهند آورد چرا که در این تاریخ، روز نکوداشت اصفهان سرانجام به ثبت ملی رسید و در تقویم رسمی کشور جای گرفت.

در این میان حضور میهمانان ارزشمند و برجسته از شهرهای خواهرخوانده اصفهان مهر تأییدی بود بر ارزشمندی ثبت این تاریخ در تقویم رسمی ایران زمین و راه‌گشایی برای گسترده شدن روابط هر چه بیشتر میان اصفهان و خواهرخوانده‌هایش. در نظر این میهمانان برجسته، اختصاص روزی به نام اصفهان بسیار متناسب و عزیز جلوه کرده است، خصوصا که بعضی از این نمایندگان، برای نخستین بار بود که به اصفهان و حتی ایران قدم می‌گذاشتند و از نخستین حضور خود در این کشور باستانی و در شهر زیبای اصفهان مسلما خاطرات بی‌نظیری به یاد خواهند داشت.

 خصوصا که برخورد مردمان همیشه مهمان‌دوست اصفهان، امروز بیش از هر روز دیگری در تاریخ به چشم همگان آمده است، تا جایی که مدیر سازمان امور فرهنگی بوسنی و هرزگوین، دانیال ویدویچ، اصفهان را با توجه به مهمان‌نوازی مردمانش وصف کرد و از آن به وجد آمد. وی برگزاری چنین مراسمی را بسیار متفاوت و جالب نامید و گفت: "همانطور که قبلا شنیده بودم، اصفهان شهر زیبایی است و مردمانی کاملا به‌روز، مهمان‌نواز و بسیار مهربان دارد و اختصاص روزی به نام آن بسیار جالب و خصوصا در توسعه صنعت گردشگری عملی قابل توجه است."

وویچخ ایمولد، کاردار سفارت لهستان نیز، این عمل را جریان خوبی برای اصفهان و اصفهانی دانست. وی معتقد است که در این روز تمامی اقشار مختلف همچون گردشگران، صنعتگران، هنردوستان و هنرمندان می‌توانند در کنار هم جمع شده، به افتخار این روز دیداری تازه کنند و تجربیاتشان را با یکدیگر به اشتراک گذارند. این پدیده همچنین سبب برانگیخته شدن عواطف و احساسات ساکنان اصفهان است و باعث ایجاد حس همدلی بین آن‌ها برای حفاظت و اهمیت نهادن هر چه بیشتر به شهر و آثار تاریخی آن خواهد شد. از طرفی وی بیان کرد که در طول برگزاری چنین نشست‌هایی علاقه و احساسات مردم نسبت به مباحث تاریخی گسترش پیدا می‌کند و سبب لذت بردن آن‌ها از این قبیل برنامه‌ها می‌شود. ایمولد همچنین اعلام کرد که اصفهان، پایتخت زیبایی‌ها است و مراسم باشکوه آیینی و نمایشی که در روز نکوداشت اصفهان، در میدان نقش جهان شاهد آن بود را هرگز در طول زندگی خود ندیده است.

وویچخ ایمولد که دومین دیدار خود از اصفهان را تجربه می‌کرد، ضمن یادآوری جنگ جهانی دوم و پناه دادن اصفهان به مردمان لهستان، گفت: "مردم لهستان همیشه قدردان مردمان اصفهان هستند چرا که در طول جنگ جهانی دوم پناهندگان لهستانی را با آغوش باز و خونگرمی پذیرفتند. لهستان روابطی که به واسطه خواهرخواندگی با اصفهان دارد را بسیار می‌پسندد و امیدوار است که این روابط همچنان پایدار و برقرار بمانند."

کد خبر 359430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.