جوادی: رونق صنعت گردشگری در زمستان وابسته به برنامه‌های "روز اصفهان" است

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان گفت: حضور گردشگران در زمستان به دلیل ناپایداری جوی و نبود جاذبه‌های شهری کمرنگ می‌شود اما ثبت "روز اصفهان " در آذرماه و اجرای برنامه‌های متنوع هنری، فرهنگی و ورزشی کمک شایانی به جذب گردشگر و رونق این صنعت می کند.

عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری آیین بزرگداشت " روز اصفهان" به گرامیداشت این روز در دوره چهارم شورای شهر اصفهان در اردیبهشت ماه اشاره و اظهار کرد: اردیبشهت زمان بسیار مناسبی برای معرفی اصفهان بود اما تقارنی با "روز اصفهان" نداشت. برخی محققان و تاریخدانان با ارائه مدارک اثبات کردند که یکم آذرماه روز زایش اصفهان بوده است و با موافقت شورای پنجم این روز به عنوان روز اصفهان  پیشنهاد و مصوب شد.

وی افزود: مورخان معتقد هستند که باید "روز اصفهان"  به عنوان روز ملی ثبت شود و این پیشنهاد از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان ارسال شده است؛ اما هنوز نتیجه از سوی دولت اعلام نشده است.

رییس کمیسیون بهداشت و  خدمات شهری شورای شهر اصفهان ادامه داد: حضور گردشگران در زمستان به دلیل ناپایداری جوی و نبود جاذبه شهری کمرنگ می‌شود اما ثبت "روز  اصفهان " در آذرماه و اجرای برنامه‌های متنوع هنری، فرهنگی و ورزشی  زمستانی کمک شایانی به جذب گردشگر و رونق این صنعت می‌کند.

وی  خاطرنشان کرد: برگزاری "روز اصفهان" این چنین منسجم و مدون تجربه اول شورای پنجم است و امیدواریم در سال های آینده با تبلیغات گسترده در خصوص برنامه های اجرایی، گردشگران بیشتری را جذب اصفهان کنیم، ساخته شدن ادامه پیاده راه چهارباغ جاذبه  اصفهان را بیش از پیش خواهد کرد و گردشگران داخلی و خارجی بیشتری را حتی در فصل سرما به اصفهان خواهد کشاند.

کد خبر 359411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.