چالش ورود غیرمتخصصان در درمان‌های نوین پوستی

متخصص پوست و مو با شاره به روش های درمانی لیزر، بوتاکس و ... گفت: تکنیک انجام این روش ها و انتخاب فرد مناسب بر اساس تخصص پزشک یکی از مهم‌ترین اصول در نتیجه بخشی درمان‌های نوین پوستی است.

احمد سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص لیزر، بوتاکس، چربی فیلرها و سایر روش‌هایی که برای زیبایی یا درمان بیماری‌های خاص وجود دارند، اظهار کرد: این روش‌ها بسیار موثر و عوارض کمی دارند، اما با این شرط که در درجه اول در انتخاب بیمار و کسی که قصد انجام این نوع روش‌های درمانی را دارد، دقت شود.

وی تصریح کرد: شاید بسیاری از مراجعان که قصد انجام چنین روش‌هایی را دارند، شرایط لازم برای انجام این اعمال را نداشته باشند ولی این پزشک است که به طور تخصصی گزینه مناسب را معرفی می کند.

متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه تکنیک انجام و دانش کافی اهمیت فوق العاده‌ای در این زمینه دارد، خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از عوارضی که شاهد هستیم به علت نداشتن دانش تخصصی و ورود افراد و پزشکانی خارج از حیطه رشته خود در این امور است، برای نمونه  شاید یک نفر کار با لیزر را بداند ولی آنچه اهمیت دارد شناخت ساختمان پوست و بیماری‌های آن است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ورود دستگاه‌ها و موادی شامل بوتاکس و ژل‌های تقلبی توسط برخی شرکت‌های غیر مجاز باعث می شود که برای فروش محصولات خود سراغ افرادی بدون دانش و غیر متخصص در این زمینه بروند و با آموزش‌های نادرست تنها به دنبال بازار فروش محصولاتشان باشند؛ بنابراین همین امر باعث شده که امروزه فلان پزشک عمومی یا آرایشگر و یا سایررشته‌های بی ربط در امور تخصصی پوست دخالت کنند.

بیماری های پوستی با درمان قطعی و یا کنترلی

سعیدی ضمن اشاره به عمده‌ترین بیماری های پوستی در اصفهان، گفت: آکنه و جای جوش، خشکی و اگزما و لک های پوستی نه تنها در اصفهان بلکه شایع‌ترین مشکلات پوستی در کشور به شمار می آید.

وی تصریح کرد: اصفهان از نظر جغرافیایی هوای خشکی دارد که می تواند خشکی پوست و اگزما را تشدید کند، همچنین برخی از مشاغل به دلیل تماس زیاد با گرد و غبار، آب، مواد شوینده تماس با مشتقات نفتی، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می توانند در تشدید این بیماری ها به ویژه آکنه، لک های پوستی، ضایعات اگزمایی و خشکی پوست نقش داشته باشند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه بیماری‌های پوست مانند بیماری‌های سایر قسمت‌ها دو دسته است، خاطر نشان کرد: بیماری‌هایی که درمان قطعی دارند، در طول دوره درمان، بیماری آنها کنترل و به طور قطعی درمان می‌شوند اما بیماری‌هایی که درمان قطعی ندارند و با دارو قابل کنترل است، در بسیاری از موارد مربوط به ژنتیک است.

کد خبر 359379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.