امروز نیز در برابر تهدیدات و جنگ اقتصادی دشمن خط‌شکن باشید

فرمانده کل سپاه پاسداران بر نقش بسزای مردم و شهدای اصفهان و فلاورجان در هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد و عنوان خط‌شکن را شایسته آن‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدعلی جعفری در افتتاحیه کنگره ملی سرداران و ۱۴۰۰ شهید خط‌شکن که امروز پنجشنبه-یکم آذرماه- در شهرستان فلاورجان برگزار شد، ضمن تشکر از مسئولان برگزاری این برنامه بزرگ و گرامیداشت یاد شهیدان خط‌شکن فلاورجان گفت: بزرگداشت شهیدان ارزش بسیار بالایی به خصوص در این شرایط حساس انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: رهبر تعابیر بزرگی از این حرکت دارند و می‌فرمایند برگزاری جلسات بزرگداشت شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنها ادامه راه شهدا است و کمتر از شهادت نیست.

سردار جعفری تأکید کرد: روز به روز یاد شهدا و تکرار نام شهدا باید در جامعه رواج پیدا کند؛ در اینصورت مسئله شهادت در جامعه ماندگار خواهد شد و  چنین جامعه‌ای شکست ناپذیر است.

وی افزود: در دفاع مقدس، شهرستان فلاورجان نقش بسزایی داشت و عنوان «شهدای خط شکن» بسیار متناسب و به درستی نامگذاری شده است؛ چرا که حقیقتا هم همینطور است.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: لشکرهای استان اصفهان مثل لشکر ۱۴ امام حسین با فرماندهی حاج حسین خرازی و بویژه لشکر هشت نجف اشرف به فرماندهی حاج احمد کاظمی از جمله لشکرهای خط شکن هشت سال دفاع مقدس بودند. در لشکر هشت نجف، گردان‌هایی که مربوط به منطقه فلاورجان و نجف آباد بودند نقش بسزایی در شکستن خط و دور زدن دشمن داشتند.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: عملیات فتح‌المبین مدیون حرکت تاکتیکی و استراتژیکی حاج احمد کاظمی و لشکریانش بود؛ همانطور که در دوران دفاع مقدس خط شکن بودید، ان شاءالله اکنون نیز در برابر تهدیدات و جنگ اقتصادی دشمن خط شکن خواهید بود و ایستادگی و مقاومت خواهید کرد.

وی با اشاره به کنگره شهدای استان قزوین گفت: رهبر انقلاب در این کنگره فرمودند: شهدا مایه رونق حیات معنوی جامعه هستند. ما در جوامع بسیار کمی شاهد این حیات معنوی جمعی هستیم که از برکات اسلام، انقلاب اسلامی و خون شهدای عزیزمان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: شهدای مایه رونق حیات معنوی جامعه هستند؛ حیات معنوی به معنای روحیه در یک جامعه، احساس داشتن هویت، هدف داشتن و حرکت به سمت آرمان‌ها و عدم توقف است؛ چیزی که در جامعه موج می زند و همه آن را حس می کنند.

سردار جعفری افزود: این روحیه و هدف داشتن، امیدواری و حرکت به سمت آرمان‌ها و استقامت و پایداری در برابر سختی‌های جامعه، حیات معنوی است. منظور از «روزی» در این عبارت قرآنی که «شهدا زنده‌اند و نزد خدا روزی می خورند»، روزیِ معنوی است؛ شهدا از خدا اذن می گیرند که روحیه امید را به جامعه القا کنند.

سردار جعفری گفت: برخی از ما گوش‌هایمان سنگین است، برخی مسئولان و مردم گوش‌هایشان سنگین است، پیامها را درست نمی‌شنوند که البته این امر ارتباط مستقیمی با تقوا و ایمان دارد؛ هرچه باتقواتر باشیم، حرف شهدا را بهتر می‌شنویم، مگر اینکه شهدا به ما عنایت کنند، بین ما و خدا واسطه بشوند که بتوانیم پیامشان را بشنویم.

وی افزود: در این صورت گرایش به شرق و غرب و گرایش به دشمن از بین می رود، این ضعف‌هایی که شما مشاهده می کنید به خاطر این است که پیام شهدا را نمی شنویم؛ اگر بشنویم روحیه‌ها قوی خواهد شد، حرکت، حرکت جدی‌تری خواهد شد و در جامعه یاد شهدا روز به روز زنده تر می شود.

سردار جعفری تأکید کرد: امیدمان به پیروزی، نصرت الهی، راه مقاومت و شنیدن پیام شهیدان است و این راهی است که مردم تا کنون به خوبی طی کرده اند.

وی در ادامه افزود: رهبر انقلاب در کنگره شهدای گلستان بیان می کنند؛ علت تداوم نظام و انقلاب و تبدیل شدن نهال انقلاب به یک درخت تنومند، فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها، شهادت طلبی‌ها، وارد میدان شدن‌ها و زنده نگه داشتن یاد شهدا است؛ تا وقتی که در قاموس و فرهنگ ما شهادت و این سطح تأثیر از شهدا وجود داشته باشد، هیچ قدرتی حتی قدرت‌های قوی تر از قدرت پوشالی آمریکا نخواهند توانست بر جمهوری اسلامی ایران فائق آیند.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: ملت ایران ۴۰ سال است که مبارزه و مقاومت می کنند و نتیجه آن ایجاد وضعیت رو به افول آمریکاست؛ امروز اقتدار آمریکا در دنیا رو به زوال است و آمریکای فعلی بسیار ضعیف‌تر از آمریکای چهار دهه پیش است. آمریکایی که توان خاموش کردن یک آتش سوزی ساده در کالیفرنیا را ندارد، اما احمقانه و به طور مستقیم از ظلم، جرم و جنایت و از رژیم آل سعود خائن حمایت کرده و به ملت ایران توهین می‌کند.

شکست‌های پی در پی نشانه افول آمریکا است

سرداری جعفری تاکید کرد: نخستین دلیل رو به افول بودن آمریکا شکست‌های پی در پی است؛ تمام برنامه ریزی های آمریکا و حمله های نظامی آن ها در ایران در طول این ۴۰ سال انقلاب با شکست مواجه شده و همه این ها به برکت خون شهدا است. بزرگترین درس جنگ هشت ساله دفاع مقدس مقاومت و ایستادگی است که به تبع آن مردم سوریه، لبنان و یمن نیز ایستادگی می کنند و ان شاءالله مردم یمن پیروز خواهند شد.

وی تصریح کرد: در فتنه ۸۸ ، آمریکا پشت اتفافات و ناامنی های ایران بود، اما شکست خورد؛ در دی ماه سال ۹۶ و مرداد ۹۷ نیز آمریکا به دنبال سقوط نظام ایران بود، مردم با وجود مشکلات جلوی آن ها ایستادند و آن ها شکست خوردند، در جنگ اقتصادی اخیر نیز ان شاءالله شکست خواهند خورد.

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های یک مقام آمریکایی گفت: این مقام آمریکایی می گوید؛ برخی مقامات دفاعی و نظامی آمریکا در قبال سرعت تحولات منطقه و تهدیدات دچار سردرگمی و آشفتگی شده‌اند. ایران در برابر مشکلات اقتصادی نه با تحریم و نه تهدید منفعل نمی شود و احتمال دارد مانند دیگر تهدیدات قبلی ما و برخلاف انتظار ما فشارها نتیجه عکس بدهد.

سردار جعفری تاکید کرد: این پیروزی‌ها و نصرت‌ها در برابر این همه برنامه ریزی دشمن عواملی غیر از عوامل مادی دارد و آن عوامل، عوامل معنوی و نصرت الهی است که با ایستادگی ها و مقاومت ها، خدا آن ها را نصیب ما می کند.

وی افزود: یک کارشناس دیگر آمریکایی می گوید؛ رهبران در ایران با رهبرهای دیگر کشورها متفاوتند و رهبر ایران دارای حکمت بالایی است و تحلیل گر دیگری می گوید؛ بحران آمریکا با ایران به جای خطرناکی رسیده و تحولات و رخدادها در چهارچوب انتظار ما پیش نرفته است و نگران هستیم؛ تهران در بحران ها و شرایط سخت گذشته بسیار آبدیده شده است و گزینه های زیادی برای دور زدن تحریم ها دارد. بنابراین تحریم های آمریکا نمی تواند بحران جدی برای ایران ایجاد کند.

سردار جعفری همچنین خاطرنشان کرد: یک روزنامه آمریکایی می گوید خواسته‌های ترامپ آرزوهایی است که مطلقا قابل تحقق نیستند. چون مدرکی در تاریخ وجود ندارد که نشان بدهد ایران در برابر خواسته‌های آمریکا حتی با وجود تحریم‌ها تسلیم شده باشد. روزنامه نیویورک تایمز آمریکا می گوید که استراتژی خاورمیانه ای ترامپ شکست خورده است؛ این ها مصادیق افول آمریکا است.

کد خبر 359377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.