بارش‌های پاییزی تا مدتی موجب افزایش ذخیره سدها نمی شود

وزیر نیرو با بیان اینکه به نزول بارش رحمت الهی امیدواریم، گفت: پاییز خوبی را آغاز کرده‌ایم اما هموطنان ما به خوبی مطلع هستند که به دلیل سالیان خشک متمادی که پشت سر گذشته‌ایم افزایش بارش‌ها تا مدتی منجر به افزایش روان‌آب‌های سطحی و ذخیره آن در مخازن سدها نخواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان اظهار کرد: خاک به دلیل رطوبت قابل ملاحظه‌ای که در طول سالیان خشک از دست داده است به میزان زیادی این بارش‌ها را جذب خواهد کرد بنابراین این منابع تا تبدیل به روان‌آب، زمان بَر خواهد بود.

وی تصریح کرد: به هر حال برنامه‌ریزی‌های ما به گونه‌ای است که سال آبی فعلی همچون سال آبی گذشته باشد تا هیچگونه غافلگیری برای ما در موضوع تامین آب و تدارک لازم برای تامین انرژی پیش نیاید.

وزیر نیرو تاکید کرد: به واسطه تحریم‌های ظالمانه آمریکا فرصت خوبی در اختیار صنعت آب و برق فراهم شده است و این فرصت موجب خواهد شد تا بیش از گذشته به ظرفیت‌های داخلی خود بپردازیم.

اردکانیان افزود: سعی کنیم در یک ارتباط منطقی و موثر با همسایگان خود از تمامی ظرفیت‌های موجود کشور برای ارتباط مناسب با آن‌ها استفاده کنیم و فعالیت‌های موجود را به پیش ببریم.

کد خبر 359371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.