چگونه کودکی سالم داشته باشیم؟

رییس انجمن پزشکان نوزادان ایران گفت: خانمی که قصد بارداری‌ دارد باید از بروز برخی مسائل پیشگیری کند و آمادگی جسمی و روانی را برای این امر داشته باشد.

به گزارش ایمنا به نقل انجمن پزشکان نوزادان ایران، علیرضا مرندی‌ رئیس این انجمن در پنجمین کنگره سلامت‌ نوزادان اظهار داشت: والدین برای اینکه فرزند سالمی به دنیا آورند باید قبل از ازدواج به فکر این مسئله باشند و همسری انتخاب کنند که از سلامت ‌های لازم برخوردار باشد.

مرندی‌ افزود: والدین در اولین فرصت پس از ازدواج باید مراقبت ‌های لازم پزشکی را انجام دهند؛ مادر باید تغذیه مناسب داشته باشد و مسائل بهداشتی را رعایت کند.

رییس انجمن پزشکان نوزادان ایران ادامه داد: خانمی که قصد بارداری‌ دارد باید از بروز برخی مسائل پیشگیری کند و آمادگی لازم جسمی و روانی را داشته باشد چرا که اغلب آنها نسبت به جنین اطلاعات کمی دارند و پدیده حاملگی‌ را بسیار کوچک می‌ دانند و به این دوران اهمیت کمی می‌دهند.

وی افزود: جنین از زمانی که نطفه آن منعقد می‌شود حداقل ۱۰۰ سال زندگی را در پیش دارد و یک یک‌ِ رفتارهای والدین می ‌تواند در سلامت آن موثر باشد؛ مادر به طور مداوم باید به پزشک مراجعه کند که در این دوران دچار مخاطره نشود تا نوزادی سالم به دنیا بیاورد.

مرندی‌ تصریح کرد: باید تلاش کرد مادر زایمانی طبیعی داشته باشد و به سزارین‌ کشیده نشود چرا که عمل سزارین‌ باعث می‌شود نوزاد زودتر به دنیا آید و مخاطراتی برای او همراه داشته باشد.

رییس انجمن پزشکان نوزادان ایران گفت: باید به مادران آموزش‌ های لازم اعم از عاطفی بودن و مسائل بهداشتی داده شود و اینکه چطور با فرزندان خود رفتار کنند..

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم فرزند سالمی داشته باشیم باید به دوران بارداری توجه بیشتری شود چرا که هر چه به این دوران اهمیت دهیم در سلامتی دوران کودکی و بزرگسالی‌ او تأثیر خواهد گذاشت.

پنجمین کنگره سلامت نوزادان ایران همراه با کنگره پرستاری سلامت نوزادان تا سوم آذرماه امسال با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در مرکز همایش‌های رازی در حال برگزاری است.

کد خبر 359370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.