"گنجینه‌های از یاد رفته" را در منطقه ۱۵ ببینید

نمایشگاه "گنجینه‌های از یاد رفته" همراه با رونمایی از آثار فاخر ثبت نشان ملی (یونسکو) از آثار ناهید معقولی، کارآفرین نمونه کشوری همزمان با هفته نکوداشت اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، همزمان با روز نکوداشت اصفهان و ایام خجسته ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفرصادق (ع) همچنین آغاز هفته وحدت، با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان، رییس آموزشگاه‌های آزاد استان اصفهان ، جمعی از مدیران، معاونان و مسئولان و شهروندان هنر دوست نمایشگاه گنجینه‌های از یاد رفته همراه با رونمایی از آثار فاخر ثبت نشان ملی (یونسکو) از آثار ناهید معقولی در محل مجموعه فرهنگی هنری کوثر برگزار شد.
مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه با محوریت زنان کارآفرین و خانواده‌های هنرپرور و با هدف شناسایی و معرفی توانمندی‌ها، توسعه و ترویج فرهنگ خوداشتغالی و کارآفرینی، حمایت و تقویت جایگاه زنان در کسب و کار با همراهی هنر و فرهنگ ایرانی و ایجاد فرصت‌های جدید در حوزه تجاری‌سازی و اشتغال آفرینی در حوزه صنایع بومی ایرانی به خصوص در حوزه صنایع دستی و سنتی صورت گرفته است.


حسن قاسمی با بیان اینکه تلاش برای ترویج و معرفی صنایع‌دستی در جهت رونق اقتصادی و تحکیم بنیان خانواده‌ها، پشتیبانی، همراهی و همکاری همه ارگان ها را می‌طلبد، تصریح کرد: نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار و عرضه تولیدات کارآفرینی آنان و همچنین تشویق و پررنگ کردن حضور زنان در عرصه تولید و اقتصاد کشور، زمینه‌سازی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد دانش‌بنیان با مشارکت زنان، کمک به توسعه نوآوری زنان در بخش‌های مختلف و ... بسیار حائز اهمیت است، بنابراین حضور نهادها، ادارات، همشهریان و ... در حمایت از این کارآفرینان، می‌تواند مهمترین جایزه برای بانوان برتر کارآفرین باشد که  زمینه را برای حضور همه جوانان و دختران کشور در جهت شناسایی و استفاده از الگوهای موفق کارآفرینی در جامعه فراهم می‌کند.

وی افزود: برپایی چنین نمایشگاه هایی فرصتی طلایی است تا شهروندان ضمن آشنایی با الگوهای مختلف کسب‌وکار با مشارکت در خرید صنایع دستی و هنری این قشر هنرمند که به علت حذف واسطه‌ها و رابطه مستقیم بین سازنده و خریدار، بسیار مناسب‌تر از بازار است، زمینه‌ساز تولیدات بیشتر شوند.  

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه از یکم تا پانزدهم آذرماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۸ واقع در مجموعه فرهنگی هنری کوثر منطقه ۱۵ جهت بازدید علاقه مندان دایر است.

کد خبر 359363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.