انصاری: جشنواره تئاتر با وجود تمامی مشکلات برگزار شد

مدیرکل اداره ارشاد گفت: جشنواره تئاتر استان، با تاکید بر صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفتن بودجه، برای رقابت گروه‌ها و انتخاب آن‌ها برای جشنواره فجر برگزار شد.

محمدعلی انصاری، مدیرکل اداره ارشاد استان اصفهان، در حاشیه اختتامیه جشنواره تئاتر استانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به صحبت‌های برخی اهالی تئاتر مبنی بر اینکه جشنواره تئاتر بازدهی و برآمدی ندارد، اظهار کرد: جشنواره تئاتر قطعا بازدهی دارد، اما اینکه چقدر بازدهی دارد، بحث دیگری است و باید جای دیگری بررسی شود.

وی افزود: تئاتر و نمایش یکی از هنرهای اصلی و از نیازهای مهم جامعه است و علی‌رغم تمام سختی‌ها، باید برنامه‌هایی را که از قبل طرح ریزی شده‌اند، اجرا کرد؛ جشنواره تئاتر یکی از آن‌هاست.

مدیرکل اداره ارشاد استان اصفهان، درباره نظر برخی، مبنی بر اینکه بودجه تئاتر استان نباید برای جشنواره هزینه شود و تجهیز و اداره سالن‌های تئاتر در اولویت است، تصریح کرد: هر کاری در جای خودش باید اتفاق بیفتد و باید بر اساس اولویت‌ها عمل کرد؛ همچنین باید بدانیم که این جشنواره‌ها از قبل برنامه‌ریزی شده‌اند و سال‌هاست اتفاق می‌افتند.

انصاری ادامه داد: به علاوه باید جشنواره‌ای برگزار شود و گروه‌ها برای شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر فجر با هم رقابت کنند، لذا با تاکید بر صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفتن بودجه، این جشنواره برگزار می‌شود.

وی درباره تاخیری که در برگزاری جشنواره تئاتر اصفهان اتفاق افتاد، گفت: طبیعی است که گاهی این تاخیرها، به دلیل برخی مشکلات، به وجود بیاید. مشکلات مالی اداره ارشاد، تداخل برنامه‌ها و خیلی چیزهای دیگر دست به دست هم دادند تا این اتفاق بیفتد؛ اما به هر حال باید خدا را شاکر بود که با تمامی این مشکلات جشنواره برگزار شد.

مدیرکل اداره ارشاد استان اصفهان درباره خصوصی شدن یکی از مهم‌ترین سالن‌های شهر اصفهان، اضافه کرد: این سالن خصوصی نیست و در اختیار همه اهالی فرهنگ و هنر است و تنها مدیریت آن بر عهده بخش خصوصی است و اگر کسی می‌گوید که بخش خصوصی بر اساس منافع خود سالن را در اختیار گروه‌ها قرار می‌دهد، دروغ است.

انصاری ادامه داد: دیگر قرار نیست که سالن‌ها توسط اداره ارشاد مدیریت شوند و در کل کشور، مدیریت سالن‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شود تا این مکان‌ها بهتر اداره شوند.

کد خبر 359344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.