بارش‌های امسال هیچ تاثیری در کاهش خشکسالی ندارد

دهاقان – رییس اداره هواشناسی شهرستان شهرضا گفت: بارش‌های امسال هیچ تاثیری در کاهش خشکسالی ندارد و همچنان این پدیده ادامه‌دار خواهد بود.

ستار سبزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان در جلسه کمیته حفاظت از منابع آبی دهاقان اظهار کرد: میزان بارش‌ها از آغاز پاییز تا کنون در شهرستان ۲۳ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۱۴درصدی بارندگی در شهرستان شهرضا، گفت: اعلام ایستگاه هواشناسی شهرستان سمیرم از افزایش۱۰۰درصدی بارش‌ها حکایت دارد و میزان بارش را ۸۹ میلی‌متر گزارش کرده است. در این میان موقعیت دهاقان در بین دو شهرستان همجوار استان و همچنین شهرستان بروجن استان چهارمحال وبختیاری درحد مطلوب قرار گرفته است.

رییس اداره هواشناسی شهرستان شهرضا با اشاره به بارش ۵۰میلی‌متری باران در ارتفاعات دهاقان، افزود: خوشبختانه در دو روز گذشته برف دامنه کوه‌های منطقه بیابانی بودجان و آستانه را سفیدپوش کرده است و امیدواریم رحمت خدا همچنان تداوم داشته باشد.

سبزعلی از پیش بینی ادامه بارش‌ها تا نیمه نخست این ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی‌های اداره هواشناسی بارش‌های نرمالی در شهرستان خواهیم داشت و سال را با میزان بارش خوب به پایان خواهیم رساند و همچنین سال آینده را نیز با رحمت الهی آغاز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این بارش‌ها هر چند خوب و درحد نرمال باشد، کمبود سال‌های گذشته را جبران می‌کند؛ رویکرد آب و هوایی کشور همچنان تداوم خشکسالی است و بارش‌ها تاثیری در کاهش این پدیده ندارد.

کد خبر 359320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.