رویکرد آموزشی دانشگاه‌ها تربیت دانشجوی ماهر و کاردان نبوده است

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: رویکرد آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تربیت دانشجوی کاردان و ماهر در یک رشته نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالوهاب سهل آبادی درششمین همایش تعامل صنعت و دانشگاه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان خواستار اقدام عملی در تعامل صنعت و دانشگاه و برقراری ارتباط موثر بین این دو بخش شد و اظهار کرد: تحصیل چهار  میلیون دانشجو و اضافه شدن سالانه یک میلیون نفر به متقاضیان کار یکی از چالش‌های مهم ایران است.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان هشت‌هزار واحد صنعتی فعالیت می‌کند، اگر هر یک از این واحدها پنج نفر از نیروی جوان را به کار گیرد می‌توان بخشی از معضل بیکاری استان را برطرف کرد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به بیکاری بیش از ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاه در جامعه گفت: بخش خصوصی با همکاری دانشگاه می‌تواند زمینه اشتغال دانش آموختگان را فراهم کند.

سهل آبادی با انتقاد از بی‌توجهی به نخبگان و مخترعان جوان از سوی سازمان‌های دولتی و حتی بخش خصوصی مطرح کرد: چرا یک دانشجوی مخترع که می‌تواند مصرف برق یک فرودگاه را از یک میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیون تومان کاهش دهد امروز در کشورهای آسیای میانه به دنبال سرمایه‌گذار باشد؟.

وی با انتقاد از بلاتکلیفی ۱۵ استان کشور به دلیل بازنشستگی استانداران، گفت: در زمان جنگ نیروی‌های نظامی تلاش می‌کنند از ژنرال‌ها و فرماندهان قدیمی برای حل مسائل استفاده کنند و متاسفانه در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار داریم ۱۵ استان بدون استاندار است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار تقویت و اصلاح مثلث دانشگاه، صنعت و دولت شد و گفت: ساختارهای ارتباطی بین بخش‌ها باید بازدهی و خروجی داشته باشد.

کد خبر 359313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.