فعالیت قطار گرشگری تهران - بادرود از سر گرفته شد

نطنز- دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره انار بادرود گفت: همزمان با آغاز جشواره انار نادری، قطار گردشگری تهران - بادرود فعالیت خود را از سر می گیرد

  محسن نوین‌بخت دبیر جشنواره انار بادرود در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز با اشاره به فعالیت قطار گردشگری تهران_بادرود اظهار کرد: با پیگیری های شورای اسلامی شهر بادرود قطار گردشگری تهران به بادرود مجددا آغاز به فعالیت کرد و همزمان با آغاز دوازدهمین جشنواره انار بادرود این قطار به بادرود خواهد رسید.

نوین‌بخت گفت: این جشنواره به منظور معرفی محصول انار نادری بادرود و توانمندی های گردشگری این شهر از اول لغایت نهم آذرماه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستان برگزار می شود.

به گزارش ایمنا؛ شهر بادرود دارای دو هزار هکتار باغ انار است و سالانه بیش از ۴۰ هزار تن انار روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کند. 

تاکنون ۱۸۴ نوع انار در جهان شناخته شده است که چهار رقم معروف آن در ایران عبارت از نادری بادرود، ملس ساوه، شیشه گپ فردوس و رباب نیریز است. انار از نظر مزه، رنگ و پوست نیز به سه دسته انار شیرین، ترش و ملس (میخوش) تقسیم می‌شود. 

بادرود در ۳۵ کیلومتری نطنز و ۱۶۰ کیلومتری شمال اصفهان با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و مذهبی مانند آستان مقدس حضرت آقا علی عباس (ع)، خانه‌های تاریخی، محوطه های باستانی هفت هزار ساله و رمل‌های کویری با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت جزو مناطق گردش پذیر استان اصفهان به شمار می رود.

کد خبر 359308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.