نصراصفهانی: ارتقای فرهنگ اصفهان برگ برنده‌ای برای آیندگان است

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان با پیشینه پر افتخار از نسل‌های گذشته به رسم امانت به دست ما سپرده شده است و اکنون ماموریت ما حکم می‌کند که این امانت گرانقدر را باشکوه‌تر به آیندگان تحویل دهیم.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نامگذاری روز یکم آذرماه به عنوان "روز اصفهان" اظهار کرد: روز اصفهان و "هفته اصفهان" سبقه تاریخی دارد و چنین ایامی در تقویم  به ثبت رسیده بود اما به دلیل اختلاف نظر میان پژوهشگران و تاریخ‌دان‌ها با استناد به مدارک و منابع موجود به جمع بندی نهایی رسیدیم تا یکم آذرماه به عنوان "روز اصفهان" ثبت شود.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد معتقد هستند یکم آذر روز تولد اصفهان است و در سال‌های گذشته با برگزاری جشن هر چند کوچک چنین روزی را گرامی می‌داشتند و درخواست داشتند تا یکم آذرماه به عنوان روز نکوداشت اصفهان انتخاب شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر دو فرصت متفاوت تحت عنوان "هفته اصفهان" و "روز اصفهان" برای معرفی هر بیشتر زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های اصفهان وجود دارد، ادامه داد: یکم آذر با اجرای برنامه‌های متنوع اجتماعی، فرهنگی و ورزشی برای معرفی هر چه بیشتر اصفهان در ابعاد مختلف بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه اصفهان با پیشینه پر افتخار از نسل‌های گذشته به رسم امانت دست ما سپرده شده است و اکنون ماموریت ما حکم می‌کند که این امانت گرانقدر را باشکوه‌تر به آیندگان تحویل دهیم، اضافه کرد: گذشتگان برنامه‌هایی را در اصفهان اجرایی کردند که باعث فخر ایرانیان در دنیا شده است و از اکثر نقاط دنیا، گردشگران بسیاری برای بازید از این آثارباستانی جذب اصفهان می‌شوند و  امیدواریم با انجام فعالیت‌های ماندگار، آیندگان به دوره جمهوری اسلامی نیز افتخار کنند.

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: کارگروه‌هایی تشکیل شد تا برنامه‌های "روز اصفهان" را تدوین و زمان اجرای آن‌ها را پیش بینی کنند و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان و روابط عمومی شهرداری اصفهان برنامه‌ها اجرایی شود.  

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه  اجرای این برنامه‌ها به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با این هدف است که یادگار فاخری از نسل خود برای نسل های بعدی به جای بگذاریم و برای مردم موثر و سودآور باشد، افزود: در  راستای تحقق این آرمان افراد متخصص، اهل فن، صاحب نظر، کارشناس، نخبگان و خبرگان به یاری مدیریت شهری آمدند و از طرح ها و ایده‌های نوین آنها استقبال شد.

کد خبر 359305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.