راه‌اندازی یکصد غرفه محصولات بومی در جشنواره انار بادرود

نطنز- مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: یکصد غرفه در قالب نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی، سوغات محلی و محصولات بومی در دوازدهمین جشنواره انار نادری بادرود دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، فریدون اللهیاری در این باره اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره انار نادری از اول آذر ماه به مدت ۱۰ روز در شهر بادرود برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، استان اصفهان  گفت: جشنواره انار نادری بادرود در سال ۱۳۸۵ به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهادکشاورزی و مسئولان شهرستان در شهر بادرود آغاز شد و این جشنواره در تقویم گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به ثبت رسید.

اللهیاری افزود: انار نادری بادرود یکی از پنج رقم انار شناخته شده در کشور توسط جهادکشاورزی است که دارای کیفیت مطلوبی است و زمان ماندگاری این نوع انار تا فروردین سال بعد است.

وی خاطرنشان کرد: در آذر ماه سال جاری برگزاری دوازدهمین جشنواره انار در جهت شناسایی و معرفی شهر بادرود و جاذبه ها و پتانسیل های مذهبی، طبیعی و تاریخی این شهر تاثیر بسزایی خواهد داشت و با توجه به قرارگیری آستان مقدس امامزادگان آقا علی عباس و شاهزاده محمد در این شهر، این منطقه می تواند به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارج مطرح شود و در توسعه منطقه بادرود نقش مهمی را ایفا کند.

اللهیاری تاکید کرد: در این جشنواره ۱۰۰ غرفه در قالب نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی، سوغات محلی و محصولات بومی دایر می‌شود و در حاشیه آن برنامه های متنوعی برگزار می شود که شامل اجرای سرود محلی با حضور یکصد نونهال بادرودی با لباس محلی، اجرای بازی های بومی محلی، کویرنوردی، مسابقه رالی خانوادگی، ایستگاه نقاشی انار و گردشگری و برنامه تفریحی پرواز بادکنک ها است.

کد خبر 359304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.