موزه هنرهای معاصر در روز بزرگداشت اصفهان

به مناسبت روز بزرگداشت اصفهان موزه هنرهای معاصر برنامه‌هایی مانند "مروری بر فعالیت‌های هنری گالری کلاسیک اصفهان" و "نمایش تک اثر شکوه سلطان بخت آغا" را برگزار خواهد کرد.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان درگفتگو با خبرنگار ایمنا، درباره برنامه‌های این موزه در روز بزرگداشت اصفهان گفت:  موزه هنرهای معاصر اصفهان به مناسبت روز اصفهان (یک آذر) نمایشگاه‌های خود را آغاز کرده، نمایشگاه "مروری بر فعالیت‌های هنری گالری کلاسیک اصفهان" یکی از قدیمی‌ترین و تاثیرگذارترین گالری‌های خصوصی اصفهان در خیابان چهارباغ ، اوایل مادی نیاصرم بود، که از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۳۹۲ به مدیریت مرتضی بخردی فعالیت داشت.

مهدی تمیزی ادامه داد: این گالری تأثیر بسزایی در پرورش فرهنگ گالری داری و هنرمندان و هنردوستان شهر اصفهان داشته است. نمایشگاه مذکور فردا پنجشنه _ ۱ آذرماه_ ساعت ۱۶ در گالری‌های یک و سه در موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح می‌شود. از همه هنرمندان و هنردوستان به ویژه گالری گردها دعوت می شود که به پاس بیش از دو دهه خدمت مرتضی بخردی به فرهنگ گالری داری در این افتتاحیه شرکت کنند.

وی درباره دیگر برنامه‌های این موزه تصریح کرد: نمایشگاه دیگری در گالری تک اثر به نام "نمایش تک اثر شماره ۲" داریم که اختصاص به تماشای تابلو "شکوه سلطان بخت‌آغا" اثر جهانگیر شهدادی از نقاشان مشهور کشور دارد.  این اثر در ابعاد ۵۶ در ۶۶ سانتی متر است و رویکردی از نظر نقاش اثر  نسبت به واقعه و شخصیت سلطان بخت‌آغا می‌باشد. این اثر از طرف هنرمند به گنجینه موزه‌ هنرهای معاصر اصفهان اهدا شده است.

مدیر موزه هنرهای معاصر در پایان اظهار کرد: موزه هنرهای معاصر در دوره جدید برآن بود که حتما آثار گنجینه موزه را بتواند به صورت دوره‌ای اما همیشگی در بخشی از موزه به نمایش دربیاورد. برای اینکه بازدید کنندگان ایرانی و خارجی بدانند که موزه‌ هنرهای معاصر دارای گنجینه ارزشمندی است، این اتفاق رخ داده و در دو بخش هنرمندان ایرانی و هنرمندان خارجی در موزه هنرهای معاصر این آثار به نمایش درآمده است.

لازم به ذکر است در آبان ماه ، موزه هنرهای معاصر اصفهان برای برخی از مرمت‌ها و بازسازی‌ها از جمله ایزوگام کامل سقف، بازسازی و رنگ آمیزی بخشی از مجموعه تعطیل بوده و فعالیت خود را مجدداً همزمان با روز بزرگداشت اصفهان آغاز می‌کند.

کد خبر 359281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.