تفکر خلاق در اقتصاد شهری موتور محرکه توسعه در جوامع است

مدیر خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری اصفهان گفت: نگاهی به رویه برخی شهرها در جوامع توسعه یافته بیانگر این است که استفاده از تفکر خلاق در اقتصاد شهری موتورمحرکه توسعه و عمران آنها شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی مرکز خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری اصفهان محمد حسین قورچانی، اظهار کرد: جایگاه خلاقیت و نوآوری در اقتصاد نوین شهری به گونه ای است که امروزه، یا باید خلاق باشیم و یا با شهری غیر قابل سکونت روبرو شویم.

وی افزود: اقتصاد جدید شهری اذعان دارد که شهرها باید با تخریب خلاق مواجه شوند و فعالیت های شهری منسوخ را محو کرده، فضا را برای یادگیری مهارت‌ها و ابتکارات جدید مهیا سازند و این راهی است که پیش روی شهرهای فردا قرار دارد.

مدیر خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری اصفهان گفت: نگاهی به رویه برخی شهرها در جوامع توسعه یافته بیانگر این است که استفاده از تفکر خلاق در اقتصاد شهری موتورمحرکه توسعه و عمران آنها شده و با ایده هایی ساده و خلاقانه توانسته اند با افزایش میزان مشارکت مردم در شهر چه در کاهش هزینه و چه در جذب سرمایه به الگوهایی موفق در دنیا تبدیل شوند.

قورچانی تصریح کرد: مدیریت خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری اصفهان باید از شیوه های سنتی و روزمره عبور کرده و شالوده ای نوین مبتنی بر خلاقیت و نوآوری و مشارکت حداکثری شهروندان پایه ریزی کند.

وی گفت: در دوره نشاط صنعت ساخت وساز، سرمایه‌گذاری های کلان رونق داشت اما در دوره رکود فعلی ، به عنوان یک بحران برای شهرداری ها عرصه را برای تامین منابع تنگ کرده است.

قورچانی افزود: در مدیریت خلاقیت و فناوریهای نوین، با همکاری معاونت مالی و اقتصادی و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت ها، ایده کاپ درآمد شهری و جذب ایده و طرح های خلاقانه را برای تامین منابع در دستور کارقرار دادیم.

مدیر خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری اصفهان اضافه کرد: ایده کاپ شهر اصفهان، رویدادی است برای بیان ایده های طبقه خلاق برای رفع مشکلات شهری و فرصتی است برای مشارکت اندیشه ها در شهر خلاق اصفهان، این رویداد با همت مدیریت خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان هر بار با یک موضوع شهری برگزار می شود.

وی گفت: این مدیریت باور دارد که شهر خلاق بر پایه ایده ها و مشارکت شکل می گیرد و به پیش می رود و به نگاه خلاق و نوآورانه به عنوان رکن اصلی شهر، نیازمند است. از این رو امکان هم افزایی با سایر بخش های شهرداری اصفهان را فراهم کرده و شرایط را برای ورود و دریافت ایده و طرح به شهرداری تسهیل نموده است.

قورچانی اعلام کرد: دومین رویداد ایده کاپ شهرداری اصفهان سیزدهم آذرماه با موضوع درآمدهای شهری برگزار می شود.

کد خبر 359274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.