مطالبه‌گری در بین جوانان و نوجوانان باید گسترش یابد

تیران-فرماندارشهرستان تیران و کرون گفت: مطالبه‌گری صحیح و قانونی در بین جوانان و نوجوانان در بخش‌های مختلف باید گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، مجید حججی در آیین تجلیل از مسئولان کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران که موفق به کسب عنوان برتر کشوری شده اند، اظهار کرد: یکی از مفاهیم مورد نیاز جامعه برای پویایی و تحقق اهداف هر منطقه و حوزه کاری، مطالبه گیری به موقع و صحیح است.

وی افزود: مطالبه گری صحیح و قانونی در بین جوانان و نوجوانان در بخش های مختلف باید گسترش یابد که مدارس، کانون‌های مساجد و مراکز فرهنگی این قبیل مفاهیم را به جوانان و نوجوانان بیاموزند و مسئولان نیز در برابر مطالبات عمومی پاسخگو باشند و باید مشارکت اجتماعی جوانان در تیران و کرون افزایش یابد.

فرماندار شهرستان تیران و کرون ادامه داد: آموزش مفاهیم مورد نیاز جامعه مانند صبر، نحوه نقد منصفانه، توانمندسازی مردم برابر آسیب های اجتماعی، ارتقای فرهنگ شهروندی و شناخت حق و حقوق مردمی، افزایش آگاهی عمومی و ترویج مفاهیم ناب اسلامی باید در ماموریت‌های اصلی مراکز فرهنگی و هنری مساجد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر منطقه هستند، تصریح کرد: در بخش روستایی که دستگاه فرهنگی وجود ندارد این مراکز فرصتی برای تصمیم سازی و انجام فعالیت فرهنگی و هنری هستند.

حججی با اشاره به نیاز جامعه به شور و نشاط اجتماعی خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری نقش موثری در ایجاد نشاط اجتماعی دارند و باید برای تامین این نیاز جامعه برنامه ریزی کنند و مسئولان وزارت ارشاد و مسئولان محلی از طرح های آن‌ها حمایت کنند.

وی با بیان اینکه زیرساخت ها در شهرستان تیران و کرون ضعیف است، گفت: زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد نشاط اجتماعی در این منطقه فراهم نیست و باید این امکانات از جمله آموزشگاه ها، سالن‌های سینمایی و اجرای برنامه با کمک بخش خصوصی و مدیریت شهری تامین شود.

کد خبر 359265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.