" میدان تا میدان"تصویری از تاریخ کهن اصفهان را ببینید

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: در روزهای یکم و سوم آذر ماه شهروندان می‌توانند در مسیر میدان امام علی(ع) تا میدان امام خمینی(ره) تصویری از تاریخ کهن اصفهان را مشاهده کنند.

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته اصفهان برنامه‌ «میدان تا میدان» با هدف نمایش اصفهان کهن برگزار می شود و بر این اساس در مسیر میدان امام علی(ع) تا میدان امام خمینی(ره) مجموعه برنامه‌های فرهنگی و تاریخی اجرا خواهد شد.

وی افزود: روز دوم آذرماه نیز با توجه به تعطیلی بازار این برنامه تنها در میدان نقش جهان برگزار می‌شود.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در زمینه چگونگی محتوای این طرح، خاطرنشان کرد: مجموعه برنامه‌های «میدان تا میدان» شامل بازسازی فرهنگ آیین‌ها، رسوم، ورزش‌های بین محلی، آیین‌های هنری نمایشی و بازسازی مشاغل قدیم است.

وی با اشاره به حضور ۷۰۰ نفر هنرمند در پروژه بازنمایی نمایشی اصفهان کهن، خاطرنشان کرد: مجموع این برنامه‌ها ۴۰ تا ۵۰ برنامه است که در قالب ۸۰۰ اجرا طراحی شده است.

رضایی با بیان اینکه در برنامه میدان تا میدان، آیین‌های هنری نمایشی شبیه‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و نمایش‌های میدانی با موضوعیت اصفهان کهن برگزار خواهد شد، گفت: هدف از اجرای این طرح آشنایی مردم با فرهنگ و آیین‌های قدیم اصفهان است.

وی ادامه داد: بدون شک در این راستا شاهد تقویت مباحث مربوط به گردشگری خواهیم بود، زیرا برای گردشگران بازنمایی فضای تاریخی شهر اصفهان به شکل سنتی بسیار جذاب خواهد بود.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان اظهارکرد: بر اساس ثبت نام‌های انجام شده روزانه ۲۰ تا ۳۰ دستگاه اتوبوس از فرهنگسراها و مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان برای بازدید برنامه‌ها به محل برگزاری این طرح می‌آیند.

کد خبر 359248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.