جرمی هانت به قصد معامله به ایران آمد

نماینده مردم شاهین شهر درمجلس شورای اسلامی گفت:ممکن است وزیر خارجه انگلیس در سفر به ایران قول‌های لفظی با روش دیپلماتیک هم داده باشد، اما همه ما می‌دانیم کشورهای اروپایی هیچوقت به قول‌هایشان متعهد نبوده‌اند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در رابطه با سفر اخیر جرمی هانت،  وزیر امور خارجه دولت انگلیس به ایران و دیدارش با محمد جواد ظریف به خبرنگار ایمنا گفت:  وزیر امور خارجه انگلستان بعد از شکست ائتلاف عربی، عبری و غربی در یمن و نیز ضربات پی درپی گروه‌های یمنی در بندر الحدیده به ائتلاف خونین آدمکش‌ها با قصد انجام یک معامله به ایران آمد.

حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: اما این ائتلاف هم می داند که ایران در این شرایط ملت مظلوم یمن را تنها نمی‌گذارد؛ چون ایران همیشه از مردم یمن حمایت کرده و هیچ وقت و در هیچ میدانی حاضر نیست در حق این مردم کوتاهی وظلم شود.

این نماینده با اشاره به ملاقات اخیر محمد جواد ظریف با همتای انگلیسی خود در ایران گفت: آقای ظریف باید از برخوردهای منفعلانه درمقابل انگلیس و آمریکا دست برداشته، از اقتدار و روش فعالانه نیروهای عمل کننده ایران در غرب آسیا درس  بگیرد و از این فرصت به نفع کشور، منطقه و مردم یمن استفاده کند، باید به آقای ظریف گفت حرکت باید فعالانه باشد نه منفعلانه.

اروپا اول به وعده‌های قبلی عمل کند بعد وارد مسائل جدید شود

وی خاطر نشان کرد: وزیر امور خارجه انگلستان از سر استیصال و ناتوانی به ایران آمد تا با یک معامله به اهدافش برسد، چون طرح ائتلاف در منطقه رو به شکست است و قصد این کشورها این است که عربستان را از منجلاب یمن نجات دهند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این کشورها گودال یمن را برای عربستان به وجود آوردند وعربستان هم در آن غرق شده است، حال همه تلاششان این است تا رژیم سعودی کودک کش را از غرق شدن بیشتر در منجلاب یمن نجات دهند.

وی افزود: ممکن است در این دیدار و ملاقات قول‌های لفظی با روش دیپلماتیک هم داده شود، اما همه ما می دانیم درعمل قول این کشورها دروغ بوده، چون فقط قول می دهند؛ کشورهای اروپایی هیچوقت به قول‌هایشان متعهد نبوده‌اند.

حاجی دلیگانی یادآور شد: اگر قرار است اروپا کاری در منطقه انجام دهد، در ابتدا بهتر است تعهداتش را نسبت به برجام انجام داده و یا کانال ارتباط مالی ایران با اروپا و سایر کشورها، که مدتها پیش وعده اش را داده عملیاتی کند و بعد وارد دیگر موضوعات حساس و مهم منطقه ای شود.

کد خبر 359228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.