آل‌سعود متهم به نسل‌کشی در یمن است

شهرضا - نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف گفت: آل‌سعود متهم به نسل‌کشی در یمن و غارت اموال و منابع این کشور است و مجامع جهانی مدافع حقوق بشر، باید به این اتهام رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام محسن طالبپور در اجتماع طلاب و روحانیون این شهرستان در حمایت از مردم یمن، اظهار کرد: مردم یمن در زمره نخستین کسانی بودند که به آیین اسلام گرویدند و از آنجا که این کار بوسیله حضرت علی(ع) انجام شد، جزو شیعیان بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد از مردم یمن از پیروان مذهب شافعی هستند، تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد از مردم این کشور نیز از حوثی‌ها، زیدیه و شیعه ۱۲ امامی هستند.

نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف ادامه داد: به گفته برخی کارشناسان، منابع غنی انرژی و نفت یمن حتی از عربستان نیز بیشتر و تنگه باب‌المندب این کشور، جزو مهمترین آب‌راه‌های جهانی است، اما مردم آن از فقیرترین مسلمانان هستند.

حجت‌الاسلام طالبپور با بیان اینکه مردم یمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از آن حمایت کردند، خاطرنشان کرد: "علامه بدرالدین" در نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب به ایران آمد و باوجود بی‌مهری برخی علما، امام خمینی(ره) او را پذیرفتند، فرزند او، "سید حسین" نیز با رهبر معظم انقلاب بیعت کرد.

وی با بیان اینکه بحران یمن فراتر از جنگ بین عربستان و حوثی‌ها است، یادآور شد: اسراییل با طرح جثرالنور، برای اتصال دو قاره آسیا و آفریقا تلاش می‌کد تا به این وسیله، تفکر صهیونیستی را در سراسر کشورهای این منطقه گسترش دهد.

نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف با اشاره به شرایط بحرانی کشور یمن، اظهار کرد: جمعیت این کشور ۲۸ تا ۳۰ میلیون نفر است، اما حدود ۸۰ میلیون قبضه سلاح در آن وجود دارد.

حجت‌الاسلام طالبپور ادامه داد: در "عملیات الحُدیده" بیش از ۱۵ تیپ از نیروهای آل سعود، فرانسه و آلمان و انگلیس در قالب ائتلاف عربستان، علیه مبارزان یمنی وارد عمل شدند که این مسئله، قدرت حوثی‌ها و سایر مبارزان یمن را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه جنایات رژیم آل‌سعود در یمن به اوج خود رسیده است، تصریح کرد: تکلیف دینی و شرعی همه مسلمانان حمایت از مردم مظلوم یمن است، آنان مقلد رهبر معظم انقلاب و از حامیان انقلاب اسلامی و مخالفان تفکر وهابیت هستند.

نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف با تأکید بر ضرورت اتحاد جهان اسلام در حمایت از مردم یمن، اظهار کرد: اتحاد مسمانان جهان موجودیت رژیم جعلی اسراییل را به خطر می‌اندازد، بنابراین صهونیست‌ها می‌کوشد تا با ایجاد و تشدید بحران در کشورهای سوریه و عراق و یمن، مانع همبستگی مسلمانان شود.

حجت‌الاسلام طالبپور با بیان اینکه بی‌تفاوتی به مسئله سوریه و یمن، باعث تشدید بحران جهان اسلام می‌شود، تصریح کرد: آل ‌سعود متهم به نسل‌کشی در یمن و غارت اموال و منابع این کشور است و مجامع جهانی مدافع حقوق بشر، باید به این اتهام رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران باوجود معضلات اقتصادی، حاضر به حمایت از مردم یمن هستند، تأکید کرد: اولویت نخست اسراییل و آمریکا در منطقه خاورمیانه، مقابله با اسلام انقلابی به محوریت ایران است.

کد خبر 359227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.