مشکلی در چاپ کتاب نداریم

نجف آباد- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: خوشبختانه در مرحله تدوین و چاپ کتاب مشکل چندانی در استان نداریم، اما در بخش توزیع و افزایش سرانه فرهنگ کتابخوانی اقدامات زیادی برای انجام وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، حجت الاسلام محمدعلی انصاری در مراسم هفته کتاب و کتابخوانی استان که به میزبانی سالن شهروند نجف آباد و با گرامیداشت یاد شهید حججی برگزار شد، اظهار کرد: در توزیع کتاب و رساندن آن به مخاطبان اصلی مشکلاتی داریم و یکی از مهم‌ترین دلایل بی توجهی مردم به کتابخوانی نیز همین موضوع توزیع است.

وی با اشاره به وجود انتشارات متعدد، چاپخانه‌های مجهز و امکانات فنی خوب در این عرصه افزود: در بعضی شهرها کتابفروشی و کتابخانه نداریم اگر هم وجود دارد تعداد آن‌ها بسیار پایین بوده که این خود معضل بزرگی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به قیمت کتاب نیز گفت: با وجود اهمیت کار فرهنگی بیشتر برای ارتقاء سهم این تولید فرهنگی در سبد خانوار، همه باید به گونه‌ای عمل کنیم که قیمت نهایی کتاب پایین باشد.

وی اضافه کرد: سرانه مطالعه ما در شان ایران اسلامی نیست و نباید هیچ رقیبی بتواند این موضوع را تحت تاثیر خود قرار دهد، مردم به راحتی در بخش نیازهای جسمانی هزینه می‌کنند، اما هنوز برای خرج در بخش کتاب و کتابخوانی چندان علاقه‌مند نیستند.

انصاری با اشاره به آمار متناقض سرانه مطالعه کشور اظهار کرد: از ۴ تا  ۱۸ دقیقه آمارهایی اعلام شده که دلیل تفاوت آن نیز لحاظ شدن یا نشدن موضوعاتی مانند مطالعه ادعیه و قرآن، مجلات و آثار درسی در این ارزیابی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها، مراکز آموزشی به ویژه مهدهای کودک و مسئولان دستگاه‌های متولی عرصه فرهنگ بایستی تلاش بیشتری در مسیر افزایش سرانه مطالعه انجام دهند.

کد خبر 359225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.