رقابت سپاهان و مثلث مدعیان در ماراتن قهرمانی نیم فصل

در بازی‌های باقیمانده نیم فصل اول لیگ برتر چهار تیم صدرنشین پدیده، سپاهان، تراکتورسازی و پرسپولیس شانس بیشتری برای قهرمانی در دور رفت لیگ دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا صعود تیم فوتبال پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا هرچند که از لحاظ اعتبار اهمیت زیادی برای فوتبال ما داشت اما نباید فراموش کرد که بازی‌های فشرده این تیم تا رسیدن به این مرحله تغییرات بسیار زیادی در برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر بوجود آورد.

لیگ برتر فوتبال ایران در چند سال گذشته اگر در قسمت های مختلفی دارای ضعف برنامه‌ریزی بود اما در بحث برگزاری مسابقات معمولا شاهد این مسئله بودیم که برگزاری منظم مسابقات کمترین مشکل را در بحث لیگ ایجاد کرده بود ولی همین امروز برنامه‌ریزی برای انجام بازی‌های معوقه تیم پرسپولیس باعث شده لیگ برتر فوتبال ایران در همان نیم فصل اول دچار بی برنامگی شود.

به هر حال بسیاری از تیم‌ها برای رقابت‌های خودشان بر اساس قرعه برنامه‌ریزی می‌کنند و حتی گاهی اوقات تعداد اخطار و مصدومیت بازیکنان هم به اهمیت بازی‌های بعدی تیمشان ربط پیدا می‌کند و نمی‌توان گفت که حداقل تیم‌های مدعی فقط امروز را در نظر می‌گیرند و کاری به آینده خودشان در لیگ برتر ندارند.

بر اساس تقویم اعلامی سازمان لیگ تا به امروز ۱۲ هفته از مسابقات لیگ پشت سر گذاشته شده و تیم‌هایی که این تعداد مسابقه را در مقابل نام خودشان در جدول رده‌بندی بینند یعنی بازی معوقه‌ای در پیش رو ندارند اما نگاهی به جدول مسابقات نشان می‌دهد که همین امروز تیم پدیده، سپاهان،پرسپولیس، استقلال تهران و ذوب‌آهن به نسبت بقیه تیم‌ها مسابقات کمتری برگزار کرده‌اند و جالب اینجاست که همگی این تیم‌ها از مدعیان کسب عنوان قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند.

قهرمانی در نیم فصل اول لیگ شاید از لحاظ اهمیت و اعتبار آنچنان زیاد نباشد و بنا بر یک جمله قدیمی فوتبالی در هیچ لیگی به قهرمان نیم فصل جام نمی‌دهند ولی به هر حال پایان بردن رقابت‌های دور رفت با عنوان صدرنشینی می‌تواند یک تیم را از لحاظ روحی و روانی آماده حضور در نیم فصل دوم کند و به همین خاطر خیلی از مدعیان حداقل از این لحاظ به دنبال کسب عنوان قهرمانی دور رفت هستند تا نیمی از جام قهرمانی را به حساب خودشان واریز کنند و به همین خاطر رقابت بین تیم‌های مدعی بسیار جدی شده است.

نگاهی کلی به جدول مسابقات و بازی‌های باقیمانده برای تیم‌ها نشان می‌دهد که امروز تیم‌های پدیده، سپاهان، تراکتورسازی و پرسپولیس چهار تیمی هستند که به احتمال زیاد قهرمان نیم فصل را معرفی خواهند کرد و بعید به نظر می‌رسد که بقیه تیم‌ها بتوانند در این سه هفته باقیمانده با این مدعیان رقابت کنند. مروری کامل بر روی بازی‌های باقیمانده این چهار تیم نشان می‌دهد که کدام تیم شانس بیشتری برای رسیدن به عنوان قهرمانی نیم فصل اول لیگ دارد.

پدیده مشهد

شاگردان یحیی گل محمدی از همان شروع لیگ تا به امروز خودشان را به عنوان یک مدعی جدی مطرح کرده‌اند و به جز شکست هفته اول در مقابل پرسپولیس تا به امروز باختی را تجربه نکرده‌اند. پدیده در اکثر این هفته‌ها تیم اول جدول لیگ بوده و به عنوان مدعی اول قهرمانی در نیم فصل اول لیگ شانس بیشتری نسبت به بقیه رقبا دارد .

پدیده مشهد اکنون ۲۶ امتیاز دارد و در سه مسابقه آینده خودش باید به ترتیب با سایپا در مشهد، سپاهان در اصفهان و ماشین‌سازی در تبریز بازی کند که هر سه مسابقه بر روی کاغذ بازی‌هایی بسیار سخت برای تیم یحیی گل محدی است به خصوص بازی با سپاهان در اصفهان که می‌تواند حتی سرنوشت  قهرمان نیم فصل را هم عوض کند.

سپاهان

شاگردان امیر قلعه‌نویی با ۲۵ امتیاز تعقیب کننده جدی پدیده در صدر جدول هستند و با توجه به مسابقاتی که پیش رو دارد باید گفت سپاهان در صورت پیروزی در بازی‌های فینال‌گونه نیم فصل اول می‌تواند بالاتر از بقیه رقبا به عنوان قهرمانی نیم فصل دست پیدا کند. سپاهان در هفته سیزدهم روز جمعه همین هفته در خانه ماشین‌سازی تبریز به میدان می‌رود، در هفته چهاردهم در شهر اصفهان میزبان پدیده خواهد بود که همین مسابقه ممکن است تکلیف قهرمان نیم فصل را مشخص کند.

شاگردان قلعه نویی در روز ۱۸ آذر بازی معوقه‌ای  را در مقابل پرسپولیس برگزار می‌کنند و باید دید که تا آن زمان فاصله امتیازی هر دو تیم در جدول رده‌بندی چگونه خواهد بود. بازی آخر سپاهان در دور رفت لیگ هم روز ۲۴ آذر در خانه استقلال خوزستان برگزار می‌شود.

تراکتورسازی تبریز

تیم پرمهره لیگ امسال که بعد از ایجاد تغییر بر روی نیمکت متحول شد، در این چند هفته نتایج بسیار خوبی کسب کرده و با ۲۲ امتیاز خودش را به کورس مدعیان رسانده است. مهم‌ترین بازی تراکتورسازی در هفته سیزدهم و در خانه پرسپولیس برگزار می‌شود و نتیجه این بازی مورد توجه بقیه مدعیان هم قرار خواهد گرفت.

شاید سپاهان و پدیده علاقمند باشند تا نبرد مستقیم قرمزها با تساوی به پایان برسد تا بقیه مدعیان شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشند. پارس جنوبی و فولاد خوزستان هم دو حریف بعدی تراکتورسازی در نیم فصل اول لیگ خواهند بود.

پرسپولیس

در نهایت چهارمین تیمی که دارای شانس قهرمانی نیم فصل دارد پرسپولیس خواهد بود که فاصله‌ای ۶ امتیازی با پدیده صدرنشین دارد اما از طرف دیگر قرمزها دو بازی کمتر نسبت به پدیده برگزار کرده‌اند و اگر ۶ امتیاز کامل را بگیرند کار صدرنشنیی به تفاضل گل کشیده خواهد شد. پرسپولیس نسبت به بقیه رقبای خود مسابقات سخت‌تری در پیش رو دارد و این کار شاگردان برانکو را بسیار سخت می‌کند.

چهارم آذر بازی مقابل تراکتورسازی، هشت آذر مقابل ماشین‌سازی، ۱۳ آذر مقابل ذوب‌آهن، ۱۸ آذر مقابل سپاهان و ۲۳ آذر مقابل پارس جنوبی جم پنج مسابقه‌ای است که تا قبل از پایان نیم فصل اول در پیش روی پرسپولیس قرار دارد و باید دید که در نهایت این ماراتن قهرمانی در نیم فصل شاهد عبور کدام تیم از خط پایان دور رفت لیگ خواهد بود.

کد خبر 359218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.