لیگ کاراته‌وان مقدمه خوبی برای انتخابی تیم ملی است

سرمربی تیم کاتای بانوان استان اصفهان گفت: در هفته آینده مجموع رنکینگ‌های لیگ کاراته‌وان نوجوانان و جوانان را از رده اول تا چهارم اعلام می‌کنند که نهایتا این نفرات مستقیما وارد آخرین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی، اعزامی به مسابقات آسیایی مالزی و جهانی شیلی، خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ کاراته‌وان ایران امسال برای نخستین بار فعالیت خود را آغاز کرد تا نوجوانان و جوانان کاراته‌کا میدان جدیدی از مبارزه و رقابت را تجربه کنند، برگزاری رقابت‌ها در چهار مرحله نیز در نوع خود جالب بود چراکه هر مرحله انگیزه ورزشکاران را می‌آزمود و میل به پیروزی را تقویت می‌کرد.

در مرحله اول رقابت‌ها که ششم تیر ماه سال جاری به میزبانی تهران برگزار شد عملکرد موفق بانوان کاراته‌کای استان اصفهان قابل توجه بود زیرا مسابقات با کسب سه مدال برنز در بخش کاتا و یک مدال برنز در بخش کومیته برای تیم اصفهان شروع شد.

مرحله دوم که هجدهم شهریور ماه در اردبیل برگزار شد باز هم لحظه‌های خوبی را برای بانوان کاراته اصفهان رقم زد و آن‌ها توانستند در بخش کاتا صاحب ۳ نشان نقره‌ای رنگ شوند.

روز سه آبان ماه هم در تهران مرحله سوم این پیکارها آغاز شد که باز هم با کسب مدال مدال برای شاگردان فرناز روانخواه در تیم اصفهان همراه بود و آن ها مرحله سوم را با کسب ۲ مدال برنز در بخش کاتا پشت سر گذاشتند تا این روند پیروزمندانه را ادامه دهند.

نتایج خوب بانوان کاراته اصفهان، حضوری قدرتمند را در مرحله آخر نوید می‌داد، به طوری که در روز ۲۴ آبان ماه در کرمان مدال های خوشرنگ‌تری از آنِ کاراته‌کاهای اصفهان شد و یک مدال برنز در کاتای انفرادی نوجوانان، یک مدال طلا در کاتای تیمی و یک مدال طلا در کومیته نوجوانان به دختران اصفهان رسید.

فرناز رواخواه سرمربی تیم کاتای بانوان استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا در خصوص لیگ کاراته‌وان اظهار کرد: مرحله چهارم لیگ کاراته‌وان در کرمان برگزار شد که استان اصفهان در مجموع با دو مدال طلا و یک برنز خوب کار کرد، در واقع بانوان کاراته‌کای  استان در هر چهار مرحله توانستند عملکرد خوبی در دو بخش کاتا و کومیته داشته باشند و به مدال دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: این مرحله هم همانند مراحل قبل از سطح بالایی برخوردار بود و چون آخرین مرحله به حساب می‌آمد تعداد زیادی کاراته‌کا در آن شرکت کرده بودند. از استان اصفهان ملیکا سلطانی در کاتای انفرادی نوجوانان مدال برنز و فاطمه یوسفی در کومیته نوجوانان مدال طلا را کسب کردند و در کاتای تیمی‌ هم با ترکیب یگانه شهپری، گلناز شاه‌زیدی و ملیکا سلطانی مدال طلا را کسب کردیم.

سرمربی تیم کاتای بانوان استان اصفهان اضافه کرد: در هفته آینده مجموع رنکینگ‌های لیگ کاراته‌وان نوجوانان و جوانان را از رده اول تا چهارم اعلام می‌کنند که نهایتا این نفرات مستقیما وارد آخرین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی، اعزامی به مسابقات آسیایی مالزی و جهانی شیلی، خواهند شد.

رواخواه خاطرنشان کرد: در همه مراحل لیگ کاراته‌وان که تنها اختصاص به دو رده سنی نوجوانان و جوانان داشت، اصفهان نتایج خیلی خوبی را به دست آورد و ما بدون استثناء مقام داشتیم. ۹۰ درصد مقام آوران از شاگردان خودم بودند که در تیم ملی هم مربی آنها هستم و تجربه موفقی داشتند. در مسابقات برون‌مرزی زیادی شرکت کرده‌اند و  آن قدر خوب هستند که در مسابقات داخلی و رده ملی قدرتمند ظاهر می‌شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر استان اصفهان در تیم ملی رده سنی بزرگسالان نماینده‌ای ندارد، زمانی که این بچه‌ها وارد رده‌های امید و بزرگسالان شوند می‌توانند سطح کاراته بانوان اصفهان را ارتقا دهند و همان‌طور که در رده سنی خودشان اول هستند، می‌توانند در  رده های بالاتر هم موفق باشند.

سرمربی تیم کاتای بانوان استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر این رقابت‌ها یک پیش‌مقدمه خوب برای انتخابی تیم ملی بود که اولین مرحله‌ آن اواخر آذر ماه امسال برگزار می‌شود و ما با توجه به معافیتمان باز هم شرکت می‌کنیم چرا که نتایجمان در بخش کاتای لیگ کاراته‌وان عالی بود.   

کد خبر 359216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.