کودکان باید جزو مهم‌ترین طرح‌های فرهنگ شهروندی باشند

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: کودکان و نوجوانان باید جزو مهم‌ترین مخاطبان طرح‌های آموزشی و فرهنگ شهروندی برای ترویج فرهنگ‌های صحیح زندگی از جمله مدیریت مصرف قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، علیرضا مرزبان، مدیرآموزش و پرورش تیران و کرون در آیین جشنواره فرهنگی و دانش آموزی "نجات آب" اظهار کرد: کودکان و نوجوانان باید جزو مهم‌ترین مخاطبان طرح‌های آموزشی و فرهنگ شهروندی برای ترویج فرهنگ‌های صحیح زندگی از جمله مدیریت مصرف قرار گیرند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری بر روی این قشر در کاهش تصادفات موثر واقع شده و باید این مدل آموزشی در تمامی عرصه‌ها از جمله آب که کشورمان با پدیده خشکسالی روبه رو شده، تداوم و گسترش یابد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش رسالت مهمی در ترویج فرهنگ‌ صحیح زندگی دارد، تصریح‌ کرد: بهره‌گیری از این ظرفیت و سرمایه‌گذاری برای آموزش کودکان و نوجوانان به رشد و تعالی کشور و کاهش دغدغه‌های اجتماعی کشور کمک می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون با اشاره به همکاری مدارس این شهرستان با شرکت آب و فاضلاب برای ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب، اضافه کرد: جشنواره نجات آب، انتخاب دانش آموزان به عنوان ناجی آب، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در این عرصه از جمله اقدامات مشترک صورت گرفته برای فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب است.

وی ادامه داد: دانش آموزان هر کدام سفیرانی برای بسط و گسترش فرهنگ‌های صحیح در خانواده و تعمیم آن به جامعه هستند و تعامل و هم افزایی بین بخشی و بهره گیری از استعدادهای کودکان و نوجوانان در این امر مسیر موفقیت و اثرگذاری را دوچندان می‌کنند.

به گزارش ایمنا، در این جشنواره دانش آموزان با اجرای سرود هر کدام ناجی برای نجات آب و جلوگیری از خشکسالی شدند.

جشنواره نجات آب با همکاری آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی برگزار می‌شود و هر سال برنامه‌های فرهنگی در قالب این جشنواره اجرا می شود.

کد خبر 359213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.