سهمیه اصفهان از عوارض آلاینده ها کافی نیست

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:عوارضی که به استان اصفهان برای کاهش آلاینده ها پرداخت می‌شود  پاسخگوی خسارات ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی در این شهر نیست.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اظهارات نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها مبنی بر دریافت عوارض آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از فعالیت صنایع  آلاینده از جمله فولاد مبارکه و ذوب آهن به دلیل همجواری با استان اصفهان، اظهارکرد: قوانین تعیین می‌کند هر شهر  چه مقدار سهم از  عوارض آلاینده‌های زیست محیطی دریافت کند. 

وی  با بیان اینکه عوارض آلایندگی به شهرهایی که در معرض آلایندگی قرار دارند، تخصیص می یابد، اضافه کرد: این عوارض طبیعتاً به شهرداری ها برای جبران خسارت های ناشی از آلودگی در شهرها پرداخت می شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرهایی که آلوده نیستند، سهمی از عوارض آلایندگی ندارند، ادامه داد: امیدواریم در بازنگری در قانون شهرهای آلاینده کشور، اصفهان در زمره شهرهای بسیار آلوده قرار گیرد تا سهم بیشتری از عوارض آلایندگی به این شهر تعلق گیرد.

وی خاطر نشان کرد: عوارض آلاینده های زیست محیطی به صورت کشوری توزیع می‌شود گرچه عوارضی که به استان اصفهان برای کاهش آلاینده ها پرداخت می‌شود  پاسخگوی خسارات ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی نیست.

نصر اصفهانی اضافه کرد: اگر شخصی در خصوص عوارض آلاینده ها شهرشان اعتراضی دارد باید از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.

کد خبر 359195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.