راهکار جدید سازمان غذا و دارو برای مبارزه با نوجوانان سیگاری

سازمان جهانی غذا و دارو به تازگی اعلام کرده که به دنبال ممنوعیت فروش سیگارهای منتول‌دار است که نوجوانان با استعمال آنها، اعتیاد به مصرف آنها پیدا می‌کنند.

به گزارش ایمنا به نقل جی‌پلاس، سازمان جهانی غذا و دارو به تازگی اعلامیه‌ای رسمی مبنی بر ممنوعیت فروش سیگارهای الکتریکی معطر منتشر کرده که قرار است از فروش سیگارهای معطر خودداری شود. هدف از این کار، مبارزه با استعمال دخانیات و سیگار در بین جوانان است. سیگارهای الکتریکی معطر، سیگارهای تنباکویی معطر حاوی منتول و به طور کلی، سیگارهای معطر بین نوجوانان طرفداران زیادی دارند.

اما این سازمان در نظر دارد تا جایی که می‌تواند روند افزایشی گرایش جوانان به مصرف نیکوتین را کاهش دهد؛ همان‌طور که در سال‌های اخیر موفق شده‌ است میزان مصرف سیگار را در میان کودکان کاهش دهد. در حالی که سیگار کشیدن در آمریکا رکورد پایینی دارد، استعمال سیگارهای الکتریکی رشد روزافزونی داشته است و این مسئله نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که نسل جدیدی از اعتیاد به نیکوتین را در بین جوانان به وجود آورده است.

طبق آمار به دست آمده بین سال‌های 2017 تا 2018 حدود 78 درصد افزایش در استعمال سیگارهای الکتریکی بین دانش‌آموزان دبیرستانی و 48 درصد افزایش بین دانش‌آموزان دوره راهنمایی مشاهده شده است. محققان معتقدند که معطر بودن سیگار، مضر بودن دود تنباکو را می‌پوشاند و به این تصور که این قبیل سیگارها خطرناک و مضر نیستند، کرایش بیشتری در افراد برای استعمال سیگارهای معطر ایجاد می‌کند. چه بسا، این سیگارهای معطر سرآغازی برای سیگاری شدن نوجوانان بوده است.

تصمیم سازمان غذا و دارو نسبت به ممنوعیت فروش سیگارهای منتول‌دار یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در زمینه بهداشت عمومی در دستور کار قرار گرفته است به طوری که این کار تأثیر به‌سزایی در کاهش مرگ و میر و ابتلا به بیماری ناشی از مصرف تنباکو و سیگار به جا می‌گذارد.

کد خبر 359193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.